|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Nyss hemkommen från en 85-milatripp i Z4:an. Går kononbra och bara bättre och bättre ju mer inkörd man blir på bilen... Har snittat 0,64 lit/ mil under de ca: 50 sista milens körning. Inte illa tycker jag för att vara en 2,5 lit sexa och utan som helst tanke på snålkörning! (V-Power i tanken.) Har dock uppkommit ett dumt/ retsamt fel. Och det är (plast-) gångjärnen tillhandsfacksluckan som verkar har fallit för åldersstrecket/ alt att handsfacket under tidigare ägare varit alltför fullproppat. Någon som vet hur man demonterar detta? Tacksam för svar och ha en trevlig Z-sommar därute! /T | |
|
Som ett svar på min egen fråga så har jag ägnat en del av helgen till lite "handsfacksmek". Luckan limmades med en typ av Plastic Padding vid "gångjärnen" som eg. är mässingsbussningar inpressade i plasten. När plasten åldras så krymper den en aning och sprickor uppstår då i luckans gångjärnsdelar. Har man då för tunga grejor i facket så kan det bli det jag råkade ut för nämligen att luckan lossnar. Själva insatsen sitter med 6 st krysskruvar så själva demonteringen var enklare än jag trodde. Insatsens gångjärnspiggar (plast) pressades ur så luckan kunde återmonteras. Nu kommer handsfacket användas sparsamt och de tyngre sakerna förpassas till bagagen. Fortsatt trevlig Z4-sommar p Er alla! /T |
|
|
På vänster sidan där dämparen sitter trycker du ihop plastflärparna närmast luckan så att luckan kan hänger ner då kommer du åt säkringspanelen om du nu inte vinsste om det... Sen är det bara skruvarna kvar som det beskrevs innan... Och lossa belysningen till facket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.