|
|
|
|---|---|
|
Ska sälja min 520D F11. Är väldigt osäker på hur jag ska värdera utrustning, mil och årsmodell? Första gången i trafik 20101216. Idag 3300mil Bilen är i riktigt bra skick. Har även kostat på en Ditec behandling. Har följande utrustning utöver standard. Sophistogrå metallic Läder Dakota Oyster Automatisk sportväxellåda Komfortstolar EDC Elektronisk Dämparkontroll Sportläderratt Automatiskt avbländbara inner och ytter speglar Svankstöd Hifi högtalare Comfort paket Är 309000kr för mycket? För lite? Vill få den såld men samtidigt inte ge bort den. Vad tror ni? Tacksam för hjälp | |
|
Tror det är lite i överkant. Hade själv startat på 295' för en sådan, om du vill ha en hyfsat snabb affär. ---- BMW CS #6212 |
|
| 275+- 3' gissar jag. | |
|
Tack för svaren. Tittar på blocket och Stockholm med angränsande län och där är den billigaste F11 med automat och under 6000mil 295'. Den har t.ex tyg klädsel. Borde jag inte kunna sälja för minst liknade summa som den? Varför bara 275? Är markanaden så dålig? Bor i Sthlm om det gör någon skillnad. |
|
|
Alltid svårvärderat. Vad priserna på Blocket visar är inte samma sak som vad de säljs för. Men prova på 309. Ligger du rätt så kommer du få bilen sålt. Det är ju bara och sänka om du inte får sålt. Man får i stort sett alltid mindre än vad man själv tror (tyvärr). Framförallt vid privat försäljning. |
|
|
Jag gissar på ett slutpris på 275'+-3% privat utan inbyte. Utannonserat är en annan sak. |
|
|
Den välkända gissa-priset-sajten säger 303-317 om EDC = Adaptive drive. Annars 15' mindre. Min erfarenhet av den sajten är blandad. När jag sålde min E91:a för ett antal år sedan ringde folk som tokiga trots att jag låg högt i intervallet som den gav. När jag sålde min E61:a för två år sedan fick jag gå en bra bit under. Svårar att få sålt privat ju dyrare bil kanske... |
|
|
Blir att testa som sagt. Tanken med tråden är att jag vill undvika att ligga helt fel från start. Men det är inte lätt att uppskatta priser. Tack alla. |
|
| Gillar färgkombinationen! Komfortstolarna är ju relativt ovanliga på en 520d, likaså EDC. men den saknar drag eller? Men börja på 315 och pejla intresset! När kommer annonsen ut? Hoppas du har tagit bra bilder, det bör ju öka intresset... Lycka till! | |
| har du bilen kvar? | |
| Ja den är kvar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.