AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
8.422

Tajta omkörningar på motorväg

Sida 2 av 2
no
217
nogren
X3 30d -19
Kimmo,

Jag är inne på samma tankebanor som pettran; att man kan vara aktiv på andra saker än just detta. Exempelvis kökörning på Essingeleden varje dag borde vara grymt mycket skönare med ASG ..
Men jag återkommer när jag fått känna på min egna, som borde dyka upp om ett par veckor...

/n
Jag skär in tajt ibland när jag kommer med hög fart på motorväg. Mest för att väcka bromsklossen i högerfilen. Detta gäller framförallt prestandabilar. Har svårt att tro att det skulle ge stenskott. Möjligtvis att dom hickar till om dom inte har koll i backspegeln. Jo lite omoget men va fan, inte hela världen :)
Jag älskar köra min E39 540 på motorväg, biltypens och speciellt motorns sanna hemmaplan.

Jag håller alltid avstånd (hatar akter slickare) men efter att tomtarna framför äntligen flyttat sig till höger lägger man i S läget på automaten, plattan i bott, hör V8an fullständigt vråla och sticker som en pil för att en liten stund senare lägga mig i min tänkta marsch fart igen. Om sedan någon blev störd, börjar gasa extra och kör om efter ett par km ger jag fullständigt f-n i. ;-) Jag är nog en lättroad typ som inte blivit vuxen.

E39an som jag bruksar i vått och torrt året om och börjar se rätt retro ut dominerar oftast fullständigt de flesta nyare 'finare' bilarna som försöker hänga med i accet. Hårdast konkurrens ofta överraskande nog från vissa dieslar som verkar ha ett V8a likt vridmoment. Börjar sajta men säkert förstå varför vussa envisas med att köpa dessa missljudande motorer. ;-)

Det var nu hmmm ca 17 år sedan körkortet rök sist, bara man lugnar ner sig förbi trafikpolisernas mecka i Nyköping brukar det gå bra. ;-)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Underbart!

/Martin
Personligen irriterar jag mig betydligt mer på de bilister som abonnerar på vönsterfilen, kilometer efter kilometer. Trots att det är tomt i höger körfält. Ofta fullmatade kombibilar eller husbilar och inte sällan med norska skyltar. Vad driver dem egentligen? Är de utsända? :-)
Länk

mvh/ Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.