|
|
|
|---|---|
|
E39 528iA -97. Bilen stannade, jag hade enligt OBC 0.0/12.7/12.7 liter bränsle. Jag antog att det var sugstrålepumpen och fyllde på, nu visar OBC 23.1/23.2/46.3 liter men bilen startar inte, tänder inte. Läste av felkoder och fick felmeddelande "tankgivare 2 (utan bränslepump)" som då borde vara vänster sida. Jag har haft felmeddelandet tidigare men flera gånger kört tills jag haft mindre än 5 liter bränsle kvar. Om jag sätter örat mot baksätets högra sida när någon vrider på tändningen så tycker jag mig höra bränslepumpen gå ca 1 sekund. Jag har kollat och mätt alla säkringar i handskfacket och i bagageutrymmet. Några idéer om vad som kan ha hänt innan jag river ur givaren? ___ Min bil: Länk | |
|
Luft kvar i systemet? Kankse du kan tända den på startgas. Eller lossa pluggen längst fram på fuelrailen. |
|
|
Hur kommer man åt den skruven? Måste nån kåpa bort? ___ Min bil: Länk |
|
|
Pluggen, menar jag. |
|
|
Hittade den. Men det kom bara några droppar när jag tryckte in ventilen så soppapumpen kanske är kass i alla fall. Kablarna i höger nivågivare har ju brunnit av två gånger tidigare. |
|
|
Och mycket riktigt var det samma kabel som var av igen: Länk När jag nu kör bilen och har Test06 igång fladdrar det första värdet ordentligt mellan 1-12 liter. Så det är nog så att den vänstra givaren är paj och det har nog kanske ingenting alls med sugstrålepumpen att göra. Får kolla närmare på det en annan dag. ___ Min bil: Länk |
|
| När bytte du bränslefilter, är det tilltäppt så får pumpen jobba. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.