|
|
|
|---|---|
| Hej, intresserad av en bmw e24 och ser att denna har varit ute i flera månader, är dom svårsålda eller är det något som jag har missat med just den där? | |
|
Länk? |
|
|
Whops :) Länk |
|
|
Det finns bilder som visar på rost om jag inte minns fel, dock ser den ut att vara värd utsatt pris under förutsättning att den inte är uppäten under. Serie 1 E24 börjar bli riktigt ovanliga i bra skick! Johan |
|
| Just denna Bmw e24 har varit till salu av & till i flera år, var själv intresserad av den för något år sedan, men hittade nån tråd om just denna bil att den hade mycket rost bla därför blev det aldrig affär. Vet inte om det är fixat nu, för övrigt skick har jag ingen aning. Mvh Mats | |
|
Då stämmer mitt minne att rost är orsaken till att den är osåld, ser dock inte nerkörd ut i övrigt på bilderna. Johan |
|
| Ja,Johan troligen det som är problemet, kan inte hitta tråden om just denna bil, stod ganska utförligt om skick till och med bilder på all rost m.m av en som provkört & kollat på den hos "dåvarande" ägare. Mvh Mats | |
|
Den bilen står ganska nära mig, dock har jag inte varit och tittat på den. Är någon intresserad kan jag ta en närmare titt på den. |
|
|
du kan gärna fara och titta på den, men jag tror mig också ha sett bilder där man såg rost på den, så blir nog att hitta annat exemplar :) Vart ska man speciellt titta efter rost på dom där? En bmw 3.0, vart ska man titta på en rost på en sån? Samma ställe? |
|
|
Min 635a (som var väldigt rostig) hade merparten av rosten kommit från insidan. Tyvärr finns flera konstruktions missar som gör att e24 gärna läcker in vatten, och resultatet kommer som ett brev på posten. Jag skulle leta rost i skarven mellan tröskel och golv. Framförallt strax bakom framhjulen. Sen är det viktigt att alla kromdelar finns och är frächa för det är dyrt och ibland svårt att få tag på nya delar. 3,0 har liknande problem skulle jag vilja påstå, där bör man även ta en noggrann titt på stötdämparinfästningen bak, som jag sett rosta rejält på några ex. Men vi ska inte måla fan på väggen, flera bilar där ute är jättefina ! / Daniel |
|
|
Nu har jag tagit en 10 minuters titt på 633an. Första intrycket när man ser bilen, är att den är hel och fin, få yttre skavanker. Enda jag egentligen uppmärksammade var att njurarna var lite bucklade. Innertaket har ett hål på ca. 3 cm, ovanför passageraren, och tyget i sittdynan på förarstolen är ganska slitet. Framskärmarna är ganska säkert bytta för de är rostfria, och bilen är delvis omlackerad. Bakre höger skärmkant är bytt. Plåtjobbet är ganska snyggt gjort men det finns små bulor i lacken, och tittar man på insidan ser man att det sparats på lack och rostskydd invändigt, men man får granska noga för att alls se det. Främre hörnet på golvet vid "Kopplingsfoten" finns ett hål, och det som liknar ett domkrafts fäste är lite skevt och sönder lyft. Sen kommer det värsta vad det gäller rosten, i innerskärmarna fram finns en del rost. Tittar man på bilden i annonsen så är det placerat vid tändspolen ungefär och ut mot skärmen. Och även på andra sidan bredvid / under säkringsdosan, och ner mot batteriet. Däcken är mycket torrsprickor i men det spelar ju mindre roll. Jag anser att man behöver lyfta av framskärmarna och fixa rosten där under, samt den i golvet. Dock kräver detta inte en yttre lack, vilket är ett plus. Fördelarna är att den ger ett komplett och ganska oskruvat intryck. Jag inte startat eller provkört den. / Daniel |
|
| Tack, får fundera på det, inte så bra på rostlagning tyvärr. | |
|
Värt att tillägga, bilen är ny besiktigad Besikta/SPB anser inte rosten så allvarlig. Även om jag personligen tycker att både den och däcken bör fixas innan man tar den i daglig trafik. / Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.