AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
13.118

Modern Line eller M-sport på ny F30?

Sida 2 av 3
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Jacky Ickx: Håller nog inte med om att det kryllar av M-Sport bilar eftersom paketet är dubbelt så dyrt som de övriga. Det är just det som gör att m,an kan få en unik kärra. Se däremot på Volvo, finns det typ en enda kärra utan R-design? (Överdrift, jag vet) Just för att de rear ut just de modellerna...
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
I jämförelse med Modern line är M-sport vanliga...men det är klart, att hitta en Audi utan S-line är ännu svårare. Att M-paketet gör bilen unik har jag svårt att se...men å andra sidan, vad är unikt när det gäller bilar idag? På 60- och 70-talen var ju BMW som bilmärke tämligen unikt, åtminstone i Sverige.

/J.I

Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Ni som kör M-sport: Vilka vinterhjul har ni valt? Jag måste enligt företagets tjänstebilspolicy låta vinterhjul ingå i offerten så jag kan (tyvärr) inte köpa hjul "på stan" utan måste välja ur BMWs sortiment.

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag valde dubbeleker 397 (18" sportline) med hacka sjuor.
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Klart sugen på att testa nya touchpad-navin. Första bilarna borde väl landa om ett par veckor?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Naab - du kan köpa vilka fälgar som helst, förutsatt att säljaren godkänner att de går in i offerten, dvs att de köper in dem. Här skiljer det väldeliga från ÅF till ÅF.

----
BMW CS #6212
M Sport utan tvekan. Går du inte på läder så känns klädseln i M Sport mycket mer påkostad än Sportline klädseln. Bilen ser ju mycket snyggare ut med spoilerpkt speciellt fram.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Klädseln var ytterligare ett skäl för mig att välja Modern line..vill inte ha helskinn och Sportline/Luxury har tyg, halvläderklädsel är perfekt!

/J.I
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Inte rädd för att det ljusa halvskinnet är känsligt, Jacky Ickx?

Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Naab: Jag har den mörka klädseln...kvaliten är kanske inte riktigt i nivå med halvlädret i E91 men har inte märkt att klädseltypen är känslig.

/J.I
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ljust skinn har jag som sagt haft i mer än tio år utan att det upplevts som känsligt. Ljust tyg har jag däremot inga erfarenheter av och det kan kanske vara mer känsligt.
no
217
nogren
X3 30d -19
Jacky,

Precis samma anledning som jag valde Modern Line. Men eftersom jag vill ha en ljus och trevlig kupé, så valde jag den ljusa halvlädervarianten. Får se hur nöjd jag blir efter ett års nedsmutsande .. men å andra sidan finns det ju proffs som rengör, så.. :)

Var väldigt nöjd med motsvarande halvläder på min förrförra SAAB 9-3 ...
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Ni som har ljusa inredningar, vilken exteriörfärg valde ni?
No
5.161
Nockenwelle
Jag valde Svart II.
no
217
nogren
X3 30d -19
Svart II
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Intressant. Svart mot ljus inredning är alltid snyggt. Har själv varit inne på det men blivit avrådd av säljarna som menar att man måste tvätta och polera en svart solidlack flera gånger i veckan om man är det minsta intresserad av finish på bilen. "Mycket svårare än svart metallic", hävdas det. Vad säger ni som vet? Är det bara ett säljartrick?
No
5.161
Nockenwelle
Jag har haft följande färger på mina BMW: Alpinvit, Moreagrönmetallic, Montrealblå, Orientblåmetallic, Svart II (x2) och Diamantsvartmetallic.
Min fru har på sina BMW haft vit och Imolaröd.
Jag tycker att skillnaden är liten i fråga om skötsel. Smuts syns på alla färger. Om det syns väldigt mycket eller ännu mera spelar inte så stor roll tycker jag. Samma med repor.
Jag väljer den färg som ser snyggast ut när den är ren. När bilen inte är ren ser den i alla fall inte snygg ut, så det är inte så relevant.
no
217
nogren
X3 30d -19
Jag tänker ändå lägga stålar på lackkonservering för att lätt kunna spola av den ofta .. om jag vill att den skall se schysst ut .. Men visst, det blir inte lika enkelt som med min förra bil, en stålgrå metallic .. samma färg som vägdammet. :-)
Visst såg den skitig ut ibland, men kontrasten var inte så stor, så det var svårt att säga HUR skitig den var. :-)

Niklas
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
När jag köpte min X1 var säljaren väldigt bestämd med att jag skulle välja metallic till den svarta färgen... Just för den solida var svår att hålla ren och snygg...
no
217
nogren
X3 30d -19
Tja, det kostar ju mer. :)
Visst, är säkert en aning lättare att hålla ren, och ser en aning bättre ut. Men jag tyckte inte det var värt >8kkr ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.