|
|
|
|---|---|
|
Nån som har beställt parkeringsvärmare/dieselvärmare/Webasto till sin F30? Vad kostar det vid nybilsbeställning? Är ni nöjda? Vilken räckvidd har ni på fjärren? | |
| Går det att välja till parkeringsvärmare? | |
|
Oklart. Det finns inte som tillval i konfiguratorn men jag har i en annan tråd fått rådet att beställa det och här är ett exempel på en bil som har det: Länk Går alltså uppenbarligen få. Möjligen eftermonterat. |
|
|
Finns ej att välja till 3-serien. Jag fick tips om att vända mig till webaso eller liknande företag för eftermontering. |
|
| Ok, tack! | |
|
Berätta gärna hur det går. Jag funderar på att eftermontera antingen motorvärmare (DEFA) + grenuttag eller en Webaso-bränslevärmare.. Kan inte bestämma mig för vad som är lämpligast. Man vill ju ha som Volvo/Saab har haft, med integrerat tidur i bilen .. |
|
| ... eller ännu hellre: Styrning via iPhone-app. Ska kolla upp vad Webasto-värmaren i länken ovanför kostar att få installerad. | |
| 'aight. Jag lutar åt att prova hur det är utan i vinter, men efter din input kanske jag fixar nått i julklapp. :) | |
| Värmare kostar 25 000 kr fick jag veta av min handlare och den eftermonteras. Fabriken pysslar inte med det tydligen. Synd... | |
|
25.000 ?!?! Lägg av . . . Obegripligt att inte BMW har det som tillval. Audi tar styvt 10.000 till A4:an och då vore det ett klockrent tillval. Har haft det i flera tidigare bilar och det är grymt bekvämt. Skrapade inte rutorna en enda gång förra vintern. Men 25 papp; nej, då tar jag hellre fram skrapan igen. |
|
|
Står ju 18250 på bmw.se .. Men det kostar väl kanske 7 tusen till att få sim-kort och fjärrstyrning .. Länk /n |
|
| Har kollat med 2 webaso återförsäljare i Stockholms området och fått samma svar från båda att det inte finns något från Webaso som passar till F30 utan man hänvisar bara till BMW, å 20-25" känns ju inte direkt som något som lockar | |
|
Dåligt att BMW inte kan lösa det lika smidigt som ärkefienden Audi. Till en A4 kostar bränslevärmare 10 700 från fabrik. |
|
|
Jag har läst på lite. I F3X så sköter huvuddatorn (FEM) rätt mycket av klimatanläggningen, så skulle man montera in en bränslevärmare, så skulle man behöva en helt separat utblås i kupén, eftersom det ser mörkt ut att köra bilens egna fläkt. Och att bara värma kylvattnet .. kanske lite för liten effekt. De två elvärmare för kylvattnet jag sett är båda "externa", dvs. det är inga doppvärmare, utan den ena är ett värmeelement under blocket, och den andra är på en kylvattenslang. Dieselmodellerna har i varje fall en extra elvärmare för kupéluften (när motorn är igång), så det lär bli varmt i kupén fort. Men det vore ju snällt för motorn att värma kylvatten också. Niklas |
|
|
Pröjsade nästan 30 papp till min X1 för en Webasto... Värt varenda öre... |
|
| Bmw har kampanj på Dieselvärmare nu tror jag, runt 19-20 monterat och klart | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.