|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag håller med Falsterbo. Man måste inte alltid gå offtopic med diverse moralkakor. | |
|
All heder till alexkounis som utan omsvep erkänner att han gjort fel - det brukar inte alltid vara det första som görs i dessa trådar... - speciellt inte med de kommentarer som brukar följa. Det viktiga är dock att inga personskador uppkom. Ett stukat ego kan alltid repareras! Det har man själv under sina snart 30 år som bilförare fått erfara... ;) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Är det någonting oklart med skaderegleringen är det bara att fråga, de vill nog inte ha kunder som vet exakt hur en sådan skadereglering går till av erfarenhet... Ingen moralkaka utan kanske en bra lärdom: bästa däcken bak och helst bra däck runtom, något som är ibland svårt att upprätthålla på bakhjulsdrivna bilar där bakdäcken sliter snabbast... |
|
|
Det behöver inte ha varit vattenplaning. Vid lunchtid samma dag var jag till Arlanda och när jag åkte därifrån blev jag förvånad över hur halt det var. Jag bestämde mig väl sent för att svänga in på en sidoväg och trampade på bromsen, varpå ABS-systemet började jobba som om det vore is jag körde på. Viss asfalt kan bli riktigt hal när det regnar, speciellt om det finns föroreningar på den. I detta fall var inte vattenmängderna i närheten av att vara så stora att vattenplaning skulle kunnat uppstå. Farten var c:a 80 km/h. Mina däck är inte slitna (dock RFT). |
|
|
Hej Tråkigt men bra att du klarade dig! Du behöver inte betala 1000 självrisk i trafikförsäkring. Du betalar vagnskadan. Alltid något... |
|
|
gustaf76: Det var skaderegleraren jag pratade med i telefon som sa att jag är illa tvungen till att betala 1000 kr självrisk för trafikförsäkringen. Hur funkar detta egentligen? |
|
| Eftersom att föraren (trådskaparen) är under 25 så utgår en extra självrisk på 1000kr. Den extra självrisken har inget med trafikförsäkringen att göra utan enbart med åldern. I stort sett alla försäkringsbolag tar ut en sådan extra självrisk vid skada om föraren är under 25år gammal. Det är bara att betala och se glad ut. | |
|
Bara för att förtydliga ett tidigare inlägg så kan det aldrig bli dyrare att involvera försäkringsbolaget. Självrisken dras på kostnaden och är kostnaden lägre betalar man självklart den lägre summan och försäkringsbolaget är glada att de slapp skjuta till pengar. Denna skada lär kosta mer iofs. Jag har också mycket bra erfarenhet av Trygg Hansa, om du är osäker ring och ställ dina frågor till dem! Det finns bara en situation då man har något att förlora på att ringa försäkringsbolaget och det är om man sysslar med försäkringsbedrägeri. :) /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.