|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag kommer köpa mig en varnare men jag vill inte ha den i framrutan utan jag vill montera ner den i konsolen bakom en lucka. Jag behöver då en varnare vars sensor går att montera i grillen eller likande, så det blir cleant och snyggt. Jag sitter och försöker googla men hittar bara dessa som är en enda stor klump som man måste ha i framrutan, Har ni tips på någon modell? | |
|
Efter ett evigt letande hittade jag denna Passport 8500: Länk Ganska dyr, någon som sett något liknande? |
|
| med detta är du säkerLänk | |
| jo, och ganska säker på att bli stoppad även fast jag inte kör för fort. Det är ju som en kille sa på tubenklippet - Polisen kommer stanna dig för att fråga varför det inte går att få en läsning :) | |
| har inte haft några som helst problem med de de är bara och bryta strömmen när larmet kommer så att de får ett mätvärde | |
| ok, det är väl ett sätt att handskas med bekymret.. Gör du själv så och har du installerat en egen variant på strömbrytare? | |
| japp | |
|
Det fanns några tvådelade modeller förr som gjorde att man kunde montera sensordelen i grillen osv. Fox var väl en av tillverkarna om jag minns rätt, men intresset har dalat eftersom man redan är uppmätt och klar när varningen kommer (laser). Radarvarnare är inte heller så intressanta eftersom i stort sett bara kameraskåpen använder radar för hastighetskontroll idag, dessa är både skyltade i förväg och varnas för i allehanda navigatorer mm. Däremot får man dras med en mängd falska varningar eftersom radartekniken används till en mängd andra applikationer, allt från dörröppnare till trafikljus mm. Blinders är knappast en "säker" lösning. Det man kan vara säker på är att bli stoppad och sherifferna sätter tänderna i bilen tills utrustningen är lokaliserad och oskadliggjord. Det karakteristiska mätresultatet i deras Prolaser när en Blinder arbetar fungerar, även om man hinner stänga av den, är som att peta i ett getingbo... och eftersom man satt straffskalan högt har de möjlighet att muddra bilen utan att invänta åklagarbeslut osv. Surt sa räven, läs gärna i äldre inlägg i samma ämne. FP |
|
| ja i allafall de bästa jag har skaffat i allafall jämfört med radavarnare å laservarnare,har garanterat varit utan kort ett flertalet gånger annars | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.