|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada. Hakar på med samma tema om den svårsålda 120n. Länk Varför är min bil så jäkla svårsåld (?), det enda jag får som gehör är några skambud en bra bit under 200 alternativt en massa konstiga byten där deras ända förutsättning för ett byte är att dom ska göra "affär" och tjäna pengar. Någon som har något bra tips vad det är fel på, Bilderna, texten, priset? | |
| Den ska ligga minst 20' under motsvarande 335i. Gör den det? | |
|
Tror den är en aningens dyr... annars ser den fin ut tycker jag. bilderna känns ok men kunde vara bättre(mobilkamera?) speciellt om du hade alla med skogspartiet du har där man ser bilen bakifrån (ser iaf trevligast ut) Här finns massor av tips Länk Ser ut att vara lite konstig radbrytning på min skärm iaf (kör Chrome) men det är väl en petitess... men kanske hade sett snyggare och lite mer lätt läst ut med ngt mer liknande bulletpoints typ: - ABS Bromsar - ACC/Klimatanläggning - Airbag förare & Passagerare fram osv... |
|
|
Förresten... är den importerad?? Första datum i trafik 2010-12-15??? Om så är fallet så är den definitivt för dyr... du borde även nämna det i annonsen... |
|
|
Se där ja...bor i samma stad ser jag :) men aldrig sett den... Just nu är de allt annat än säljarens marknad så om du hoppas på att få över 200" känns lite som att hoppas på för mycket..? Sen är de även mitt i sommaren också. Många som ägnar sig åt annat än bilaffärer just nu. Kundgruppen på 135 kan inte heller vara allt för stor generellt sett. |
|
| corzair: du har PM! | |
| På AP är det aldrig rätt tid att sälja. Tycker du ligger rätt jämfört med konkurentrena. Bara att vänta och se. | |
Verdi |
Haha. Nej, det verkar inte spela någon roll. Priset är alltid för högt om man frågar här. Konstigt, för borde inte vi allihop överskatta BMW? :-) Jag skulle ha köpt den om vi hade behövt en andrabil. Men det gör vi inte så... |
|
Vad slutpriset hamnar beror ju alltid på tillgång och efterfrågan. Jämför man mot många andra liknande modeller på blocket är du inte dyr. Vad brukar man säga..."en bil är aldrig dyrare än vad en köpare är villig att betala" Ingen kan väl påstå att Juli är en bra månad att sälja en bil i?? |
|
|
Ser fin ut, det är ju inget som helst fel på de där bilderna. Är man ute efter en sån här bilen ser det ut som ett trevligt alternativ, sen om bilden är tagen med en mobilkamera har mindre betydelse. Jag har sålt alla mina bilar med bilder tagna från mobilkamera utan att vara proffsfotograf, det har funkat rätt bra ändå. Enda anledningen till att den inte blir såld är förmodligen priset, nu har ju inte bilen annonserats så länge så ha lite mer tålamod. Lycka till! |
|
|
Min känsla är att den är lite dyr. På bytbil ligger det just nu en enda ute till salu och det är en blå 08:a med vitt skinn, och den är till salu för 269900 kr, vilket innebär att säljaren nog accepterar 250 eller i vart fall 260´ om du inte har något inbyte. Och den är dessutom svensksåld. Vi får nog utgå från att en svensk bilhandlare har bra känsla för priset. Om jag då tänker mig att din är privatimporterad (-20 ca/typ) och dessutom har gått 3000 mil till (-60 ca) så hamnar du ju på ca 170, tyvärr. Det är möjligt att du kanske har något i utrustningsväg som den andra bilen saknar men den bilen har å andra sidan automat. Din bil innebär ju köp av privatperson, och det är sannolikt den andra bilen också eftersom det ser ut att vara en förmedlingsfirma. Jag hoppas du inte tycker jag är cp men om du tycker jag har fel i mitt resonemang så får du gärna tala om var felet ligger. På mobile ligger ett antal ute till salu, som ser ut att ligga något högre i pris med motsvarande miltal, men de flesta är dock stylade med trimning eller M-Performance. |
|
|
Jag har ingen aning om värdet på den diskuterade bilen men om bilen nu är värd runt 200´så måste det ju vara ett mycket bra andrahandsvärde för att vara en BMW. Vad var listpriset på bilen när den var ny? Min helt okvalificerade gissning är ca 400´ och om den nu efter fem år och ca 7 000 mil är värd ca 200´så är det ju inte illa då den värdeminskningen väl brukar infinna sig redan i trakterna av bilens "3-årsdag" numera? Om så är fallet så är jag bara glad då det finns hopp om att min nyligen beställda M135i kanske också står sig ovanligt bra som begagnad...? :-) /Arvid |
|
|
Min erfarenhet (väldigt liten dock, amatör) är att bilen blir såld på några dagar/veckor eller så tar det månader/år. Om priset är rätt, bilen är rätt så finns det alltid köpare. t.ex. jag skulle vilja ha en mycket fräsch Nisstan GTR, finns säkert hur många som helst till salu men om någon lågmilare var till salu för 390tkr skulle jag köpa direkt. (Dock de flesta försöker få 500+ med hänvisning till NISMO greijer osv...) Det fungerar inte, de GTR säljarna säger säkert att marknaden är död, det är den inte, men den är kall för de dyra varianterna. Samma sak en 135, är det -08 och rullar över 1500mil så prisa den som en 125 + 10k och den bli nog såld! |
|
Verdi |
AlexanderK, 60 tkr i rabatt för 3000 extra mil? Låter väldigt hårt. Den blå som du hänvisar till tycker jag personligen är sämre prisad. Och vem vill ha automat på en sportcoupe? På t ex en dieselkombi är det dock ett krav men det är en helt annan typ av bil. arvidw, Var de inte dyrare än 400 tkr som nya? |
|
@Alexander Håll dig till hus och lägenhetsvärderinga, för bilar är inte din grej. -60 lax för 3' mil extra? Det är ingen Bentley vi snackar om. 3' mil "kostar" max 20'. Inte mer på en bil för 200'. 209' är helrätt utpris med tanke på konkurenterna. Men det är få/inga köpare på en 135i just nu. Spelar ingen roll om du sänker den med 10-15 lax. Sänker du till 150 kommer du få den såld till bilnasare som ändå kommer lägga ut den för runt 200'. |
|
|
Alexander K: "Vi får nog utgå från att en svensk bilhandlare har bra känsla för priset" Nja det finns många som har riktigt dålig känsla för priset, Windahls i Nora till exempel. Extrakostnaden för GXZ544 jämfört med ts bil är hög, 61tkr för att få en sv-såld med automat som inte har navigator eller taklucka och med 3000mil mindre. Hmm inte så svårt val om allt stämmer med ts bil. Jag hade skrivit varifrån den är importerad och hur många ägare den haft samt listat dem. Kommer den ifrån en auktoriserad handlare och är importerad av en bra handlare eller av en privatperson som använt den själv gör det mycket för tryggheten. För övrigt, vad svårsåld CPK var som ny, tillverkad 2007-11-01 men uttagen först 2008-08-13!! Ca 450tkr i listpris ser det ut som CPK hade som ny efter ha skummat schwacke.de, men säkert en bra rabatt i och med att den stod så länge. Mvh Stephan |
|
|
Verdi, 400´tog jag bara "ur luften" och Stephan har säkert rätt med ca 450´i listpris vilket iofs lär betyda ca 400´i verkligt pris, så lite rätt hade jag iaf ;-). Hur som helst så om bilen säljs för närmare 200´så tycker jag andrahandsvärdet slår de flesta BMW-modeller... /Arvid |
|
| Ibland kan en relativt liten prissäkning göra sjukt mycket för intresset. Får man ingen seriös spekulant inom 2-3v är det ofta priset som är fel. Sen är såklart en 135 coupe en nischbil med liten kundkrets som redan sagts. Om du verkligen vill bli av ned den hade jag provat att gå ned en liten bit under 200 och kollat responsen... | |
|
Vill du byta med min Pontiac GTO kan lägga lite emellan behöver en mer utpräglat året runt bil? Länk |
|
|
Hej corzair, har du bråttom med att sälja eller kan du ligga på bilen ett tag för att utvänta "rätt köpare"? Om du vill "bli av med" bilen så tror jag du får justera priset till 170-180kkr för en snabb affär, annars är det väl bara att härda ut semestrarna(sämsta bilhandlarmånaden förutom tiden efter jul) och ha förhoppningar om att den blir såld i mitten/ slutet av Augusti. Lycka till! Asken |
|
|
Min polare sålde sin 135i coupe M-sport -08, svensksåld med 5000 mil på mätaren, hösten 2011 för 250 000 kr. Den var i toppskick och extremt pedantskött, ditecbehandlad performance fälgar, performance interiörlister, perfomance avgassystem, short shift, etc Kan tänka mig att nu 2 år senare så hade han kanske fått max 200 000 om den gått kanske 7500. Så ja, 180 000 är nog rimligt för din bil. Jag var själv intressent på hans....jag bjöd 240 000, men då var hans utpris 265 000...sedan hann jag köpa en 850 och resa upp mina pengar istället :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.