|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har verkligen försökt att hitta en lösning på min fråga både på diverse forum och i min instruktionsbok. Men ger nästan upp. Jag har en e91 2009 LCI med (S676A) HiFi-Högtalarsystem och (S609A) Navigationssystem Professional. I mittarmstödet har jag AUX ingång (ej USB) i handskfacken har jag en USB ingång. Bilen har ej CD-växlare enligt bilen tillvalsspec. Det jag gjort är att jag kan koppla in den vi AUX ingången i mittarmstödet, jag skulle kunna ta ström från cigarettuttagen i baksätet. Men det känns mer som en fullösning. Det jag söker är en mer integrerad lösning på mitt ”problem”. I instruktionsboken står det att jag kan koppla in en iPod i mittarmstödet och använda både AUX och USB. Men jag saknar USB ingång, skulle även vara grymt om man kunde styra iPhonen via iDriven på något sätt. 1 Jag har läst att det skall vara dyrt (vet ej hur) att byta ut AUX ingången till en kombinerad AUX och USB i mittarmstödet på något forum och att man måste uppdatera bilens programvara om jag förstått detta korrekt. Stämmer det om så, vet någon vad det kostar? Skulle detta lösa mitt ”problem”? 2 Kan/måste jag uppdatera min iDrive så jag kan styra iPhonen? 3 Finns det någon lösning jag missat? Att sätta en Blåntandspuck i mittarmstödet har jag läst skall vara en lösning, det gillar jag inte riktigt. Känns inte så integrerat och jag är inte så sugen på att ha en sladd från baksätets cigarettuttag inklämt till mittarmstödet. /nilpanil | |
|
Du måste uppgradera till USB ingång i mittarmstödet för att kunna styra iPod/iPhone genom idriven. Efter retrofittet, måste bilen programmeras, så den vet om att funktionen finns. USB ingången i handsfacket är endast till överföring av musik til bilens hårddisk, uppgradering af navigationskartorna etc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.