|
|
|
|---|---|
|
Är nu lycklig (förhoppningsvis) ägare till den 745'a som diskuterades i denna tråd: Länk Det är en sak som jag inte blir klok på i bilen ifråga: jag har ett irriterande vindbrus från sidorutan på förarsidan som börjar vid ca 70 kmh. Övriga rutor är tysta. Har kollat över lister mm men kan inte hitta några defekter eller liknande. Finns det någon med liknande erfarenheter som har några tips/idéer kring lösning på problemet? Bilen är ju helt tyst i övrigt så det vore fint att få det åtgärdat. | |
|
Det är inte vid vindrutan då? När de bytt ruta någo ngång så kan de ha fått dit listen lite snett och då uppstår lätt ljud. Är det dörren så är det bara kolla listerna, det sitter väl 3st på våra bilar (tror jag). Stäng dörren och kolla utanför så allt linjerar och ser bra ut. |
|
| Tror inte rutan är bytt. Däremot har jag en annan teori: kan bruset komma ifrån ytterbackspegeln? Ser nämligen att den lackerade kåpan inte sitter likadant som på passagerarsidan. Den ser inte ut att sitta helt rätt på förarsidan. | |
| Ett litet tips.skaffa en rulle silvertejp å tejpa igen förarsidans dörr precis där listerna sitter å rutan å testa | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.