|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har eller haft liknande problem som följer; Bilen hackade till vid körning ca 100km/h gul motorlampa tändes. Jag stannade och starta om bilen och då gick den som vanligt. Körde till min verkstad och och han köörde diagnos, och det visade på lambda bank 1?? Han har testlört det o mot intrument och lambda arbetar som den ska. han vill inte riktigt tro att det är den som spökar??!! kan det vara något annat som e fel, typ vevaxelgivare osv? Lambda är den enda felkod som kommer upp. HJÄLP | |
|
Vilken kod var det, har du P koden? det kan mycket väl vara blandningskoder och det betyder inte att lamdan inte fungerar utan att den har hamnat utanför sitt reglerområde. Då är den hel och det hjälper inte att du byter den. Jag hade den på min bil. Vad har du för förbrukning enligt färddatorn? |
|
|
Kommer inte ihåg vilken felkod det var(p?) men som du säger den var utanför sitt reglerområde iaf!! Förbrukningen ligger väl kanske på 1,2/mil blandad körning. nått tips var jag ska börja söka?? |
|
| Vilken bil gäller det? | |
| 525i -05 n52 | |
| Troligtvis luftläcka någonstans, kolla alla slangar. | |
| Ska kolla up det! tack för tipset! | |
| Du har ju en stor bälg mellan luftmassemätaren och huset tex. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.