|
|
|
|---|---|
|
Roligaste brukisen... Snittar 0,69/Liter milen :D _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) | |
| Den går rätt bra den Dieseln :) | |
|
Respekt! Vilket trimforetag? Steg? Effekt/vrid? |
|
|
Mulligt! Är det automat eller man? |
|
| @martin står ju i sgnaturen. | |
|
Om det varit automat i denna video hade jag skrotat lådan pga hackiga växlar ;) Chrille, får du inte bättre acc. med start i 2ans växel iom vridet? jag startar aldrig i 1an för då står jag still ett bra tag... |
|
| Diffat? | |
|
Är lite nyfiken på vad du har för koppling. Orginal håller väl knappast? Mvh. |
|
|
Bilen är manuell. Ska pröva lite starter på 2:an så snart jag bytt min hardyskiva som är tvärslut :) Nej, bilen har inte diffbroms. Kopplingen är original och har aldrig någonsin slirat. Den är ett riktigt monster till koppling :) Ej att förväxlas med tex. 325D som har klenare tryckplatta (dock inte hört om några problem på de heller) Vet dock inte om det blir riktigt samma skjuts i dom motorerna eftersom insuget skiljer och toppen har mindre ventiler (båda är dock som bekant 3 liters motorer) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Klart de gå å få hjulspinn me öppen diff endå :) Såg bra ut! Konstigt de känndes me så korta växlar/register ;) Motför va man e van vid :P |
|
|
Ja man får växla lite oftare men registret är ändå bredare än en BMW bensinsexa :D Man har ju fullt ös mellan 1500rpm och 4500 rpm så det blir ungefär samma bredd fast i stället har man det där hela tiden även när man kör lugnt :D _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| Definitivt bra vrid men hemskt ljud i jämförelse med bensinaren. | |
|
Med snittförbrukningen jag har kan jag leva med ljudet ;) Det sköna är också att en diesel är inte alls lika törstig när du gasar till skillnad från en bensinmotor (speciellt med turbo) _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
| True true, min förbrukning är inget att skojja med :( som tur är väger prestandan från FBO upp det hårt. | |
|
OB: Instämmer till fullo:) Mvh. Richard |
|
|
Uppdaterar: Jönköping-Göteborg-Jönköping ? 0,49/liter milen (lugn körning) Det visar att Vtech vet vad dom sysslar med. Kul att kunna få både prestanda och grym kör ekonomi. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Uppmätt förbrukning eller datorns uppgift? Funderar på VTECH till min 320d (177) Lite skoj med bra bruksis! Min bruksis på sommaren är hojen, som kliver iväg till 200 på lite drygt 10 sekunder. ;) |
|
|
Lite nyfiken om du bytt till större turbo på din bil? Allt jag har hittat på nätet med standard så är det strax över 300!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.