|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag skall ner till Tyskland och titta och troligtvis köpa en Z4 på fredag. Vad ska jag titta extra på. Kan jag få reda på historia på bilen genom någon typ serie nr eller dyligt. Läser någon om carfax här på sidan. | |
|
Sök på BMW vin koder. (Chassie nr) |
|
|
Carfax ger inte så mycket då bilen är ifrån Tyskland. Brukar gå med vin (chassie nr) till min lokala bmw handlare och fråga om de kan skriva ut en lista på service m.m |
|
|
Okej. Skall ner och handla och titta på en Z4 -03 som gått 4.300 mil. Skall möta honom i Flensburg. det är endansk som äger den .. |
|
|
Hej, har du kollat här på säljes innan du åker? HA |
|
|
bryggare61, Betala för bövelen inget i förskott. Någon i tyskland försökte lura mig för några år sedan när jag var intresserad av en kanonfin Z3. (annonsen fanns på mobile.de) Vid mailkontakten sa kvinnan som stod som ägare till bilen att hon nu bodde i London och arbetade som läkare, att det kostade henne tjugotusen att forsla tillbaka bilen till Tyskland för att jag skulle kunna köpa den. Alltså ville hon att jag skulle sätta in tjugotusen på ett konto i förskott för att hon skulle vara säker på att jag var seriöst spekulant. Jag skickade ett fult svar tillbaka, tillsammans med ett lika fult finger för jag förstod vad det handlade om. Samma vår och sommar såg jag den bilen (alltså samma foto) utannonserad minst tio ggr. med olika namn som ägare och till olika mailadresser. telefonnummer fanns aldrig. Alltså VARNING för fula fiskar!! Hasse Z4 |
|
|
Hej Hasse Z3. Nej jag betalar inget i förskott. Ägaren skall flytta tillbaka till Danmark och det blir dyrt att ta in en sån bil dit. Har sett bilder och där är den fin och har mail kontakt med honom. Det är inte så långt för mig eftersomjag bor i Malmö bara 35 mil enkel. Är det inget att ha blir det en shopping resa istället. |
|
|
Jag har sett dom som finns här och dom är för dyra för mig. |
|
|
Om du jämför priser på mobile.de och i Sverige idag så skiljer det inte speciellt mycket. Du ska dessutom lägga på dom avgifter som du är tvungen att betala för att få bilen klar i Sverige. Jag menar att om det är en fin bil med låga mil som är betydligt billigare än i Sverige så skulle jag vara mycket försiktig och kolla upp all bakgrund på den. Däremot så finns det ju ett fantastiskt utbud på bilar i Tyskland om man letar efter något speciellt med mycket utrustning eller kanske tom. en Alpina. Jag vill absolut inte skrämma dig, bara varna för faran att bli lurad. Jag har själv köpt två Z-bilar i tyskland utan problem. Lycka till!! Hasse Z4 |
|
|
Hej! Blev det något köp? |
|
|
Det blev inget köp. Ägaren till bilen ville se kvittot från western union, Det var en garanti så vi båda kom till platsen men forex i malmö ville inte föra över pengarna pga bedrägeri. Har någon varit med om att ni ska föra över pengar på Western union vid köp iTyskland? |
|
| Western union är väldigt populärt bland bedragare världen över, de har tom. sämre rykte än Forex i finansiella kretsar... (ta en titt på uppdrag granskning på svt ang. Forex bank) | |
|
Hur har ni andra gjort som köpt bil i tyskland eller i andra länder? Av privat personer. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tips nr 1 är nog att undvika de billigaste 10% av bilarna. |
|
Enkelt!! Kontanter i fillingarna!! Vem fan vill rota där? Hasse Z4 |
|
|
Z, nej vem vill inte rota där, he he HA |
|
|
Byggare61: Låter som forex sparade dig en massa pengar och bekymmer |
|
| Kontanter privat och kort hos handlare fungerar alltid. | |
|
Köpte min Z4 i förra veckan hos en auktoriserad Skoda handlare i södra Tyskland & betalade med kort, hur smidigt som helst :) Håller nu på med infon inför ursprungskontrollen, nån här som vet vad jag ska ange till Transportstyrelsen; Import för eget bruk eller för annat ändamål ? "When i get high, i get high on speed" |
|
| För eget bruk om du inte ska köpa mer än en bil bil/år... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.