|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket skiljer det mellan F07 och F01 i komfort och körglädje? Är det stor skillnad? Är den vanliga farthållaren i F07 adaptiv? Är F07 snygg eller ful? | |
|
Några kommentarer: Huvudplatsen i baksätet för mig som är 185 cm är inte ok. Antingen måste jag ligga ner mer än vad jag vill eller så lutar jag huvudet mot taket i stället för nackstödet. Detta är ett problem på nästan alla bilar av denna typ. A7 Sportback och 3 GT är bättre, medan A5 Sportback är osittbar i bak. En vanlig sedan är gudomlig i jämförelse. S544 som är standard farthållaren i alla BMW, den är ALDRIG aktiv/adaptiv du måste ha S5DFA aktiv farthållare med stop & go funktion om du vill slippa bromsa själv för framförvarande fordon. Den är svår att hitta på sv-sålda. Jag tycker 5 GT är snygg, speciellt med M-Sportpaket. X6 är däremot en riktigt ful bil. Så köp en GT med M-Sportpaket och mycket utrustning om du är kortare än mig eller aldrig sitter bak eller tvingar någon som är lång att sitta bak. Annars ta en 7a. Mvh Stephan |
|
|
Jag har svårt att hitta någon rimligt prissatt GT (under 350') med aktiv farthållare. Jag tycker det är märkligt att många av dem (i Tyskland) har all annan möjlig utrustning såsom kameror, head up, spårväxelvarning bla bla, men inte aktiv farthållare? Hur är komforten i övrigt? |
|
|
Enligt min mening hamnar GT:n mellan 5:an och 7:an i komfort, men efter de båda i körglädje;den är lite sävligare i gången (högre tyngdpunkt) men väldigt behagligt avstämd. Utseendet är omdiskuterat - jag är en av dem som inte gillar det exteriöra. Interiört är det däremot en fullträff. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.