|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en M3 cab med belysningspaket (denna detalj kanske ær standard i alla M3, vad vet jag, men skit samma) vilket innebær en diodlist infælld i den øvre listen på alla dørrpaneler/sidopaneler. Nu ær det så att den svarta øvre listen som innehåller denna diodremsa på førarsidan ær lite sliten vilket innbær att den tunna svarta folie som tæcker sjælva plasten har fallit av på ett stycke. Jag vet inte vad den førra ægaren gjort, men gnuggat hårt med armbågen ær ju ett alternativ. Jag åkte till BMW och fick denna reservdel før 249 kr (førvånansvært smærtfritt pris) och førklaringen att den "nog bara ær fasttryckt". Sagt och gjort; jag lirkade och bænde, før att upptæcka att den satt som berget. Jag åkte tillbaks och frågade om dom inte hade en ritning på delen. Dom kikade på den dåliga skissen i datorn och chansade att den nog satt med låsbrickor på baksidan. Hem igen, tog av dørrpanelen och upptæckte att skiten ær SVETSAD på baksidan med 8-10 punkter.. Førsta frågan man stæller sig ær; Tror BMW att denna del ær støldbegærlig och dærfør måste svetsa fast den vilket omøjliggør t.ex skifte av diodskena, føljt av frågan; kan man skæra/slipa/skava bort svetsen (vilken ser ganska ihopsmælt ut med bakplattan av sjælva dørrpanelen och sedan med t.ex en lødkolv "svetsa" ihop den nya? Listen har ca 8-10 smått koniska rør med diameter på ca 7 mm som stoppas in genom dørrpanelen och smælts ut på baksidan. Har någon erfarenhet av detta och går det med t.ex lødkolv eller ær det helt andra temperaturer/tryck som skall till? Detta ær inte hela værlden, men i en annars prickfri m3 med 3500 mil på nacken så ær denna skavank ganska irriterande før en pedant som mig. Tack før hælpen! | |
| Ingen...? | |
|
Har gjort liknande ingrepp i plast tidigare, och en lödkolv funkar fint att smälta plasten med. Annars är en limpistol grymt bra att ha i dessa sammanhang, smältlimmet sitter som berget men är inte omöjligt att ta bort. Så länge du jobbar från baksidan så är det ju svårt att skada något. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.