AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.557

Nyheter på årsmodell 2014?

Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Känner någon till en bra, komplett sammanställning över förändringarna på MY 2014 för svenska marknaden?

Ch
4
Christoferfranzen
F31 318d 2014
Så vitt jag förstår så blir det ingen direkt skillnad rent allmänt. Bilar från juli-produktion får dock Connected Drive (ringer larmcentralen automatiskt vid olycka bl a) som standard, vilket var det enda min säljare då jag beställde min bil som blir en MY14.

Det kommer en del nya modellversioner: 320d EDE Touring, 318d xDrive, 320i EDE, 335d/xDrive sedan. Inga skillnader på färger, fälgar, klädslar etc.

Mvh Christofer
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
ConnectedDrive består av flera tjänster - kolla här:
Länk

En del av dessa finns dock fortfarande inte i Sverige, och en del av dem är abonnemang man måste ansluta sig till.

----
BMW CS #6212
Launch control på automaten samt att bilen får "frihjul" eller som BMW kallar det seglar. Innebär att motorn frikopplas när man släpper gasen i 50-160 km/h. Gäller bara aut.

Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Launch Control kommer väl bara i Sportautomaten?

Det verkar f.ö. som att förbrukningssiffrorna gått ner, antar att det har med "seglingsfunktionen" att göra.
Na
135
Naab
F10 520dA -14
VW Golf Cab -12
Saab 96 2T Rallye -62
Launch Control kommer väl bara i Sportautomaten?

Det verkar f.ö. som att förbrukningssiffrorna gått ner, antar att det har med "seglingsfunktionen" att göra.
no
217
nogren
X3 30d -19
Verkar som förbrukningssiffrorna på min bil är samma som för MY2013, eller så är det bara inte uppdaterat för registreringen.
Jag har vad som heter "Frirullningsläge" i vanliga automaten, som en konfigurering för Eco Pro-läget enbart. Verkar ju funka. Får se om det bidrar till snålhet.

Teleservices (6AE) och "Ringa SOS vid olycka"/SOS-knapp för manuellt ringande (6AC) följde med från Connected Drive, men själva "Services" saknas, option 6AK .. det är väl den man behöver för att kunna koppla ihop BMW app:en för iOS med bilen?!

I övrigt så finns det som sagt Launch Control i Sportautomaten.

Jag har inte hittat något annat, än, på min bil.

Niklas
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Kommer väl touch-funktion på I-drive vredet också va?
no
217
nogren
X3 30d -19
Just det, för Nav Pro är det ny hårdvara, och touch ovanpå vredet .. med lite extra möjligheter för inmatning via touch också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.