AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
8.881

Är firman Reservdelar24.se OK?

tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Ett dimljus till Z4 -04 kostar på BMW 1360:-. På Reservdelar24.se hittar jag denna MAGNETI MARELLI Dimst Art. Nr.: 710305060003 Tillverkare: MAGNETI MARELLI
567.95 kr Inkl. 19% moms + Frakt.
Klart billigare alltså men är det kvalitetsdelar? Är det kanske samma lampa som BMW erbjuder? Någon som vet?
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Har precis fått hem en leverans därifrån.
2 fördelarlock, 2 rotorer samt torkarblad, allt BOSCH. Summa 1855 SEK levererat till dörren. Att jämföra med tex Mekonomen som ska ha 3 566 SEK för samma grejer men då får man hämta i butik....

Dock var dom inte så snabba med leverans, tog kanske 2 veckor från beställning tills jag hade grejerna hemma. Men har man inte bråttom så funkar det ju.
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Tack för svaret. Låter bra, lägger min beställning där.
Visa användare
1.266
Stanic
Bmw 335CIA Cab M-sport -07
Audi A6 Avant 2,0 TDI -12
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Någon som har mer erfarenhet ang denna sida?
Har hittat skivor/belägg/varnare för 1700kr med frakt.
Sjukt billigt men är det något att ha (?)
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
Oftast har dom ju flera alternativ (olika tillverkare) att välja mellan. Mapco, Ate, Brembo, Bosch mm alla dessa är väl att anse som helt ok tillverkare.

Har handlat flera gånger därifrån och det var bara första gången (se ovan) som leveransen tog lite tid.
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Jag känner igen dom flesta märken förutom Mapco,
Men du är nöjd med leverans osv
Får man sakerna inom 6dagar?
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
JAG kan ju inte garantera leveranstider..... men de senaste gångerna har det gått på 3-5 dagar....
Jag har tyvärr problem med den här firman. Eller snarare sagt företaget som sköter deras transporter, GLS, dom tycks vara av det slarvigare slaget.

Trackingnumret säger att min order har lämnat deras depå i Tyskland den 7/6 sen är det helt tyst.

Och reservdelar24:s kundtjänst pratar ingen svenska utan endast en otroligt dålig engelska när man ringer och undrar varför det tar sån tid.

Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Henke Lexus.. ta ditt nummer o kolla med posten , en försändelse kan byta nummer flera ggr. på väg till Sverige.
Testa alla nummer du hittar och sök på posten , dhl sverige
Tack för tipset men det gav inget resultat.

Det är DHL som är transportör i Sverige men när jag kollar så är det inget registrerat.
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
På alla mina försändelser från 24.se har posten tagit frakten vidare från DHL
efter tullen.
Och ja det passerar en tull även om det är beställt i tyskland..
Visa användare
1.266
Stanic
Seat Ibiza 1,4 TDI -08
Jag beställde lite saker förra veckan fick dom igår med UPS till jobbet,
Är det inte UPS som kör ut allt?
Hemsidan säger att det är DHL men det kanske är UPS. Det var nog en kille från UPS som körde ut grejerna sist jag beställde något om jag inte minns fel.

Men nu börjar det hända lite grejer. Efter lite skarpa mail så har min order hux flux dykt upp i Malmö. Återstår att se när det kommer hem till mig.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag väntar på en beställning som ska köras ut idag... kommer med UPS, funkat perfekt med tracking nummer osv...
Beställde i onsdags förra veckan, men sen var det en del som var slut, då fick jag ett email med förslag på en alternativ del som kostade 5 sek mer , när jag accepterat det så fick jag en länk för att betala mellanskillnaden (5kr)...
Dock så gick inte ordern iväg förens i måndgs och vidare inom UPS först i onsdags, så just hanteringen ut från leverantören verkar lite seg.

Dock är jag ju inte hemma idag, så jag har väl en lapp i lådan när jag kommer hem.

/Jonas
Mi
562
Micro68
325 Touring -09
325 Coupe´ -10
Är grejorna i Malmö så passerar dom tullen och du har dom i morgon ellerpå Måndag.
Undrar om det är lokalt vilket bolag som tar hand om utkörningen då Ups aldrig har varit hos mig utan allt har kommit med posten.?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror inte att UPS har egna bilar i alla områden i Sverige, och då kör oftast posten ut dem istället.

Det var dock Jet-pack som levererade mitt senaste paket från reservdelar24.se - så det kan nog bli olika budfirmor om UPS inte har egna bilar just där du bor...

Innan dess har det varit DHL som levererat och det upplever jag som snabbare än "UPS".

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Tjejen hann hem och tog emot paketet.
ser bra ut och mkt bra packat... mkt bättre än misterauto.

jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.