AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.846

Tips och råd vid köp av BMW 335

SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Är dax för ny bil och har sneglat lite på 335an. Har varit och provkört två stycken och tycker det verkar vara en underbar bil. Kör inte överdrivet långt (1500/år) och har lite funderingar vad som lönar sig bäst.

Finns bland annat denna: Länk vilket har gått långt men ett lågt pris.
Finns det några "risker" med att köpa en som har gått så pass "långt"?

Eller är det bättre att lägga lite mer pengar som typ denna:Länk

Budget ligger runt 180´ men skulle kunna sträcka mig upp mot 200 vid den rätta bilen. Eller finns det andra roliga bilar där ute som rekommenderas, har även sneglat lite på 545/550 vilka verkar vara härliga bilar även dem.

Tacksam för tips och råd
Båda har sportavgassytem så det är ju stor sannolikhet att de är eller har varit trimmade så jag hade varit extra försiktig i så fall och undersökt de extra noga, särskilt med tanke på milen på touringen.
SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Har varit o kikat på en solid svart touring, 07a importerad till sverige 08. Gått strax under 12k mil, fullservad på BMW. Schyssta sommar o vinterdäck. Automat, sportstolar i beige tyg extern navigation. Var i fint skick både in o utvändigt. Begärt pris 168 o verkar vara svårprutad. Vad tycker ni känns som ett rätt pris för bilen?
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Kolla historik ang. byte av turbo/wg, högtryckspump, vattenpump, när oljebyten gjorts (om automat även växellådan är önskvärd att fixa vid för ökad livslängd på bilen). Så länge den är ordentligt servad är en trimmad vagn inte något att avskräckas ifrån.
SM
86
SMlopning
335iA Touring -07
Corvette C5 -01
Ok, tack för tipset OB. Är 18000 mil något att avskräckas ifrån?
Vad tror ni om värdet på den ovanstående beskrivna bilen som tyvärr inte ligger ute på blocket så jag kan länka till den.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
18k mil för en bil från 2007 (har ej kollat prod.datum) till nu innebär snittkörning på 2,6-3k mil/år, vilket för mig inte är en avskräckande siffra i sig. Det som avgör är hur väl bilen har servats och körts i allmänhet, längre pendling eller många och kortare kallkörningssträckor osv.
När jag köpte min bil hade den rullat ca 2-2,5k/år och jag själv kör 2k/år. Servar den långt utöver rekomenderad serviceplan som BMW sätter för bilen, ännu viktigare då jag ökat effekten mot original.

Skriv en mer detaljerad lista på utrustningen. Är det full Msport, paddlar på ratten, panoramatak, PDC fram och bak, minnen i stolarna etc. Det är viktiga faktorer för mig och många andra. Se till att bilen har den utrustningen du önskar och att du känner att det är en utrustning som kan falla fler i smaken den dagen då du väljer att sälja vidare bilen. Ta reg.nr och kolla värdering på några olika sidor för riktmärken, sen är det sunt förnuft och kommentarer här på AP som kan öka resp. minska värdet pga olika faktorer i en diskussion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.