|
|
|
|---|---|
|
hej jag har försökt leta lite i forumet men hittar inte samma problem som jag har.. när jag startar min m3 E36 -96a varm samt kall så går den väldigt ojämnt på tomgången i ca 5 sekunder och sedan utan att jag gör nånting så går tomgången upp till ca 1800 - 2500 varv i några sekunder för att sedan gå ner till helt vanligt tomgång och gå hur jämnt som helst? kan detta också ha med någon lambda o göra ? har inte läst nå felkoder för har inget o läsa dom med. tack för svar! mvh ludde | |
|
Kolla upp vacuum anslutningarna till sekundära luftpumpen. Pumpen går i några sekunder vid kallstart och finns det en läcka där kan den gå lite ojämt. Går att koppla bort om man nu inte vill ha den. Ger bara finare värden emissionsvärden vid kallstart. Hade för ett tag sen liknande problem som du och då var det vanos solenioden på avgassidan (den nedre) som en lödning var dålig på varvid det glappade och gav felkod "vanos valve exhaust late". Efter omlödning gick den som den skulle vid kallstart. Värt att kolla upp då det inte tar lång stund att fixa till. Du kan också be ngn med INPA kabel nollställa adaptionen (ej samma som vid bort koppling av batteriet) för att Ecu skall få färska referenser att tillämpa vid styrningen av motorn. /Scnitzermann |
|
| Okej vara sitter den pumpen? Eller vat har den för namn så kan man hitta den på nån sprängskiss :) | |
|
Sitter under ac kompressorn och vaccum ansluntingen börjar under insugningsspjället närmast torpedväggen. Googla på S50b32 aux airpump delete, och du bör finna lektyr för hela kvällen. /Scnitzermann |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.