|
|
|
|---|---|
|
När jag startar varvar tomgången upp och ned samt varningslampor blinkar. Detta händer ibland. Jag tror att elektronikboxen som sitter under motorhuven blir för varm och på något sätt får spratt när det är varma sommardagar. Har någon råkat ut för detta? | |
|
Hej! Jag tror att bränslepumpen är på väg att lägga av. |
|
|
Det blir aldrig tillräckligt varmt i Sverige för att det ska bli ett problem. Bilen är testad för att funka i Californien och dylikt där det regelbundet är 45 grader varmt. ------- //Lövet |
|
| Det är ju iofs sant att BMW:s grejer klimattestas i de varmaste delarna av Abu Dhabi eller var det nu är, men hansw:s box kan ju vara defekt för det. Uppstår problemet bara under varma sommardagar? Kan du vara någon isoleringsskiva som är defekt? | |
|
nu hittade vad jag har läst om värme och varma dagar det gällde styrning en Länk |
|
|
Hej Har/haft samma problem, kommer då och då. Ibland när man startar så går tomgång upp och ner och varningslampor lyser, eller så dör motorn någon kort sekund och lampor lyser. Oftast beror dessa fel på att spjällhus trasigt eller glapp i någon kontakt. Bästa är om du kan läsa av felkod. själv gör jag det med hjälp av en Länk och Länk |
|
|
Min son körde bilen han sa att när han startade bilen vandrade tomgången men den svarade ej på gasen gjorde så ett par starter sen fungerade den och motorlampan slocknade efter ngra mil.Var sitter Z4 -03 2.5l |
|
|
var sitter databoxen menade jag förstås? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.