|
|
|
|---|---|
|
Jag använde domkraft för att lyfta min e91 lci idag. Placerade domkraften i center-lyft-punkten i fram. Halvvägs upp i lyftet gled bilen bakåt. Domkraften gled av lyftpunkten och klämde sig utan problem igenom plasthöljet undertill. Jag undrar om någon vet vad som sitter där innanför plastkåpan? | |
|
När man lyfter en bil så ska man alltid lägga nåt bakom bakhjulen fram eller bak beroende på vart man lyfter. Vet inte om det ingår längre men bmw hade länge ett stopp i metall med hullingar under som åkte ned i underlaget av däckets tyck och sedan vinklad så det inte kan rulla. Det plasten du pratar om låter som hasplåten. |
|
|
Okej, tack. Hasplåten låter som det korrekta namnet. Finns det känsliga delar just innanför eller kan jag lugna ner mig? |
|
| Det brukar sitta mycket känsliga grejjer där under, ta bort plasten och kolla innnan du startar. Om underlaget är för mjukt kan det vara så att domkraften inte rullar som den ska då glider bilen av om du klossar bakhjulen eller har p-bromsen dragen. I dessa fall kan det vara bättre att låta hjulen rulla fritt om underlaget är jämnt. | |
|
Vart det framför eller bakom eller vid sidan av domkraftsfästet den gick igenom. Du har ju oljetråg, armar, framvagnsbalks och även lite space där så det behöver inte ha hänt någonting. Lyft upp bilen på ok eller nåt ta sedan ned hasplåten och titta. Vad är det för bil och motor? |
|
| Den gled av framåt., mot körriktning. Jag åker med den till okq8 ikväll och tar en närmare titt. Det är en 330d - 09. Med n57 motorn.Vet någon vad som sitter där skadan skett? | |
| Du får lossa hasplåten när du har den uppe och titta du ser direkt om det slagit i någonstans. | |
|
Nu har jag kollat. Allt såg bra ut! Vilken lättnad. Jag har haft väldigt tur. Domkraften hamnade just i tomrummet som fanns där inne. Domkraften måste ha varit ca 2-3cm ifrån att komma åt stången som styr hjulen. Tack för all hjälp. Nu måste jag beställa ny hasplåt någonstans ifrån. |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Beställ från BMW så blir det rätt. |
|
Är det hål eller har det bara spruckigt? Det kanske går att limma eller silikona igen på baksidan om det estetiska inte stör. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.