|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bmw kännare. Fick i dagarna en varning "Engine failure...drive moderate.." och lämnade in den på verkstaden. Idag fick jag svaret att vanosen ska bytas och att det kommer kosta 20k-25k men att min försäkringsbolag kommer ta den största delen av detta. Min fråga är nu, "borde" verkligen vanosen gå sönder på en bil som gått under 5000 mil (3 år och 9 månader)? Vad finns det för möjligheter till good will i detta? Jag har en begagnadförsäkring (1 år varav 9 månader är avverkade) hos Santander men jag har ingen erfarenhet av dessa sedan tidigigare. BMW nämnde att vissa av dessa bolagen ibland tar självrisken och, i mitt fall Trygg-hansa, tar resterande. Erfarenheter någon? Alla tips och råd är givetvis av intresse. /2Barnsfarsan | |
| Vanos som strular redan efter 5000mil är ganska ovanligt. Får man fråga av vilken firma du köpte bilen? | |
| Jag köpte den begagnad av Åsö bilhall på söder som köper in firmabilar ifrån Ericsson när de passerat 3 år vid 3800 mil. Bilen har idag gått 4950 mil. | |
| *Vid 3 år.* skulle det varit. Bilen hade vid köpetillfället gått 3800 mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.