|
|
|
|---|---|
|
Min lilla 316 ti compact i Topazblau metallic är i helt ok skick i mekaniken, men lacken börjar se för djävlig ut efter lite åverkan. Någon hade repat huven och knackat sönder klarlacken på bakluckan. Ville inte lägga några större slantar på omlackering på firma så jag försökte fixa själv. Det blev ...sådär, Helt ok på långt håll, men nära ,, nej! Funkar inte Lurar på att dra på carbon folie på huv, tak och baklucka. Någon som gjort detta på sin BMW? (eller annan bil för övrigt..) Jag har folierat listerna invändigt med carbon folie vilket blev mycket läckert. Lite trixit men med rätt primer, värmepistol och rakblad blev det bra. Frågan är,, till min blåmetallic färg,, tror ni svart carbon, silver carbon eller vit carbon skulle bli bäst? Nu är ju detta en ren smaksak och vissa bara skakar på huvudet åt att ens använda folie då det säkert kan se för djäkligt ut, men när bilen nu sjunger på sista åren kan man ju i alla fall försöka få lite nytt liv i den. Några tips från er som folierat större partier själva? Vad ska man tänka på osv? Tips, trix, knåp o knep mottages tacksamt. Kommer troligen starta en tråd med bilder och tips när jag senare är klar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.