|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag tänkte få ut lite mer riktigt V8:a ljud på min 540. Nu låter den väldigt lågt, med två stora "burkar" bak, varav en är en blindtarm? Har inte tänkt lägga ner för mycket tid/pengar, ska byta ut ljuddämparen längst bak . Har inte m-paket utan avgasrören är helt täckta av karossen. Finns miljoner olika modeller så jag undrar om ni experter har några bra rekommendationer? Tänkt lägga max 2-5tkr. (Spekulant på M5 e60, letar efter the speciall one). Men tills dess, vill jag ha råare ljud från min 540. Länk har jag kollat in, passar den även på 540? Tack på förhand /Acke | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Den främre ljuddämparen/resonansburken tar bort väldigt mycket ljud nsätan oavsett vad du hänger på där bak. Eisenmann vet jag låter bra. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tja Hasso, Såg ditt jobb på en 528, där du gjorde det jag har tänkt göra. Riktigt snyggt! Du som har erfarenhet av både 528 och 540, länken här: Länk på en Simon's ljuddämpare. Passar den? Ok ska kolla upp Eisenmann, låter dyrt men kanske är värt :) Tack för svar. |
|
| Plocka bort burkarna och ersätt med en rörbit, eller ev böj om du inte vill att det ska synas. Jag har gjort det och tycker det låter alldeles lagom. | |
| Ok tack för tipsen. Har pratat med sundbybergs avgassystem. Vi får se vad de rekommenderar :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.