|
|
|
|---|---|
|
Måste byta sensor matta på min e60 o tänkte kolla om nån vet nån verkstad i västra götaland som gör det förutom auto7h som tar ca 4500kr för jobbet. tacksam för svar. //Andree | |
|
Hej, Om du nöjer dig med en simulerad matta, kanske du hittar något här: Länk /Lennart |
|
|
just nu har jag kopplat in ett motstånd så bilen tror att det sitter nån i stolen heal tiden så airbagen alltid e aktiverad, men då plingar ju bältes varnaren hela tiden //Andree |
|
|
Ja, ja. Det var det också. Jag tänkte inte på att utvecklingen går framåt. På min 99:a finns det inte någon bältesvarnare. Dessbättre. /Lennart |
|
|
Hej igen, Av ren nyfikenhet googlade jag och hittade många trådar i ämnet. Den amerikanska, som jag läste, angav tre möjligheter. a) Koda bort varningen. BMW vill ogärna det, men det går att göra. Egen spekulation: då kanske den går att koda bort på egen hand också? b) Rent fysiskt operera bort den akustiska varningen och leva med den optiska. c) Sätta en skrotad bältesdel i låset. Eftersom jag själv ogärna gör irreversibelt våld på originalgrejer, tilltalat mig a) mest, om det är möjligt, och b) lite, just för att det är lite B, om än enkel. Men sensormatta tycker jag är överkurs under alla omständigheter. Ett knä i sitsen, så är det färdigt igen, om det vill sig illa. /Lennart |
|
| Om det är lika knöligt som på en e39 så fixar man det själv om man inte är helt otekniskt. Är inte direkt svårt men tar sin lilla tid och man behöver ha två långa böjda plattänger. Stolen måste ut ur bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.