|
|
|
|---|---|
|
Blir en tripp till BMW Welt senare i sommar någon gång under vecka 29-33 är det någon som har tips om när man ska åka dit och vad man inte ska missa o.s.v? Kommer att hyra en manuell M3;a en dag. Man behöver ju bara betala för tre timmar som jag har förstått det. Alltså 135 Euro. BMW - Allt annat orsakar illamående. | |
|
BMW Welt, BMW Museum och fabriksvisning är väl de tre saker man bör se. Och man behöver minst en heldag för detta. Vi var där för 5 år sedan, se aug 2008 i min blogg Länk för några bilder och vi hann inte med fabriksvisningen den gången. ___ //Ulf |
|
|
Ett "hett" tips är att beställa fabriksvisningen i förväg - annars kan det lätt hända att det är fullt när du kommer dit. Om man inte speciellt ser fram emot Oktoberfesten är det bra att undvika den perioden eftersom hotellen då är speciellt hårt belastade med tillhörande höga priser. Lycka till! ChristerG525 |
|
| Ska dit idag, der blir spännande! Får se hur mycket man hinner med. Vi är där mellan 10-15 cirka. Sedan får väl fru och barn spader...:) | |
|
Säg inte det - när jag drog dit hela familjen för några år sedan var hustrun imponerad över både BMW Welt och museumet. Vi tillbringade många timmar där och alla var lika nöjda, vilket inte alltid är fallet vid bilrelaterade besök...;) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Även jag är lite inne på det..gustaf76 återkom gärna med lite feedback. Ha det så trevligt.. |
|
|
Både körkort och pass ville de se om man ville låna en bil. |
|
| gustaf76: om du vill så dela gärna med dig , om hur vistelsen blev där! | |
|
åker ner på tisdag. fabriksturen var fullsketen hela juli. någon som har tips på bra och prisvärt boende i närheten? sen undrar jag om någon har tips på lämplig rutt från bmw welt när vi ska åka m3:a? BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Man lämnar ju en deposition på 1000 euro när man hyr bil där. Som självrisk alltså. Men det dras väl bara från kreditkortet om det skulle hända något? BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
man behöver väl inte lämna 1000 euro kontant? BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| Jag brukar använda www.linksundrechts.com för att kolla boende i Tyskland. | |
|
Hej igen! Det var jäkligt kul kan jag säga! Klart värt besöket och lite till! Och det tyckte även familjen!! Inne på BMW welt så kollade vi in alla nya modeller, provsatt etc ex M6 gran coupe mfl. Men den bästa grejen var museet helt klart. Väldigt intressant att gå igenom BMW's historia och vi hela familjen säger bara WOW vilka fina bilar och mc's det finns där :) Hela familjen tyckte besöket var kul så det känns bra! Visst dom har ett litet intresse dom oxå då vi har och har haft en massa BMW bilar. Vi gick inte på fabriksvisningen.. Det enda jag var besviken på var att ingenstans kunde man beskåda något som hade med 8 serien att göra :( det var som om den inte existerat. Jag förväntade mig att få se den enda fabrikstillverkade E31 cab |
|
|
Ipaden gav upp så fick skriva ett fortsättningssvar.. Hela anläggningen och området är väldigt modernt och påkostat och ger en skön framtidskänsla :) I morgon ska vi påbörja resan hemåt, befinner oss just nu i valpolicella där vi provat diverse goda viner ;) |
|
|
Instämmer det är ett grymt område. Men var lite besviken att de knappt visade några prototyper. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Om det är fullt i München så kan man åka till Regensburg eller Dingolfing för fabrikstur. Dingolfing är där 5, 6 och 7serien byggs så den är intressantare för oss med de större modellerna. Även karossen till RR Phantom tillverkas där. När jag var där juli 2003 höll de på att tillverka förseriebilar av E63 och E64 samt hade färdigbyggda E60:s med orange blinkers. På vägen därifrån fotograferade jag en maskerad Mini Cabrio. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.