AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.594

Vilken växelspaksknopp ska jag välja till min E36:a?

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Min orginalknopp börjar bli utsliten efter sådär 25 000 mil...
Den är i läder och så vitt jag kan se så är det i princip bara en variant att välja på om man ska köra orginal i E36 och vill ha skinn. Det som skiljer är själva emblemet. Jag funderar på att byta till den upplysta M-knoppen. Alternativt köpa en nyare short-shift variant som sitter i Z4.an också den upplyst M-knopp. Länk

Eller så kör jag på en likadan som sitter i nu. Blir väl billigare och mer orginal. Vill ju inte att det ska kännas dekaltrimmat... Vad tror ni om short-shift spak utan att man faktist bytt de mekaniska delarna?

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Länk

Bmw följer inte utvecklingen.
Bmw leder den!
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
Lutar åt en belyst e36 m-knopp. är det smidigt att koppla in den?

Installerade själv en belyst knopp på min E36. Tror det skall finnas en tråd om detta men den är riktigt gammal (10 år typ). Kortfattat så bör du köpa originalknoppen från BMW eftersom du då får med rätt kablar och enheter du behöver. Sen bör du ta ström från ett ställe som är synkad med instrumentbelysningen - blir klart snyggast då. Jag kopplade in den till lampan vid askkoppen och det blev bra, då slipper du riva ned paneler.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
Tack för tipset, Sökte lite innan på forumet och alla verkar ha gjort som du beskriver.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.