AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.576

airbag, kodning av styrbox 540 e39 -99

Kr
30
Krakis
325ix -87
Hej, har haft bilen in och ut på verkstad och dom hittade inget fel utan trodde de var styr boxen till airbagen som gett upp har fått kod 240 internal error. Enligt vad jag hittat på nätet så är de i 9 av 10 fall boxen som packat inhopp så jag köpte en med exakt samma nummer på eBay och sen köpte jag carsoft 6.5 för att kunna programmera in den själv. Men jag tror inte jag får boxen att lira för jag får ut felkoder på airbag i baksätet vänster och höger. Men jag har inga bagar bak i min bil. Är de någon som fått de att fungera via carsoft här på forumet som har några bra idéer eller är de bara åka in till BMW?
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Carsoft funkar kanon på vår E46, har just
airbagproblem ca 1ggr per år. Har kodat in
nya givare under framstolarna. Ny styrbox
under mittkonsollen bl.a.
Fungerar kanon, fast nu har jag även
Svenska Autocom som fungerar riktigt bra.

Mvh Jonas B
Kr
30
Krakis
325ix -87
OK så de fungerar IAF, Och de var bara följa stegen? Den gamla boxen i, läsa ur den, slå av tändningen byta till den nya, slå på tändningen och läsa in de i den nya boxen? Eller är de något annat knep?
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Precis så som man får skrivet. tror även att man ska koppla från batteriet.
Fungerar bra.

Mvh Jonas B.
Kr
30
Krakis
325ix -87
Koppla loss batteriet medans man byter boxar? tror jag testade de med utan att jag fick de att fungera.
för man för väll över alla inställningar från den gamla boxen? i och med att han tror jag har sidokrockkuddar bak som jag inte har i min bil så de inte är de ju antingen om han inte för över de eller om de ligger kvar och "inte hittar dom"
Du sak läsa den boxen du har sedan byta och efter det skriva det du läst till nya boxen.

Men jag hade nog provat att skicka min gamla till airbag24.de för rep.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.