|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vissa säljare verkar ha svårt att hantera datorer, eftersom dom antingen direkt i annonsen skriver "inga mail!!!!!" eller också mailar dom ett snorkigt "ring om du vill nåt!!!". Dessa båda kommentarer ser jag inte på många andra ställen... Iallafall inte i lika stor utsträckning som på BMW-Börsen. Har man inte hur gott om tid som helst, är det bra att kunna sålla bort vissa objekt redan på mailstadiet, eftersom telefonerande tar mycket mera tid. Således åker annonser och/eller mail med kommentarer enligt ovan rakt i papperskorgen. Har en säljare inte tid att skriva ner lite information om den bil dom säljer i ett mail, förutsätter jag att de inte haft tid att sköta om bilen i fråga heller. Det sägs att verkligt intresserade köpare aldrig mailar, utan ringer direkt. Bullshit. Är mina pengar värda mindre för att jag inte hinner ringa? Skulle inte tro det. Nej, fram för säljare som skriver "maila vid intresse". Fattar inte att folk har tid att svara i telefon hela dagarna när det tar ett par sekunder att skicka ut exakt samma mail till kanske 40 hugade spekulanter. Dessutom skulle jag aldrig låta mitt telefonnummer (hem, arbete, mobil, sökare, whatever) stå så öppet och tydligt. Men folk kanske har kontaktbehov? |
|
|
Det är naturligtvis upp till var och en om man endast vill bli kontaktad via telefon. Risken finns dock att man missar en eller flera intresserade spekulanter. En del har inte egen mailadress utan lånar någon annans, då måste man respektera att det bara går att ringa. Själv föredrar jag att till en början maila säljaren om det finns något objekt som är till intresse, efter det går jag vidare med telefonkontakt. Alla är vi olika... roadZter |
|
|
En orsak till att det på BMWBörsen kanske finns fler som skriver "maila inte", än på andra annonsmarknader, kan vara att vi kräver att man anger sin e-postadress. Det innebär att e-postadressen alltid visas i annonserna. Har man då lånat mailadress, eller tillhör den grupp som sällan läser mail och föredrar telefonkontakt, så skriver man lämpligen "maila inte". Det är t.o.m så att vi uppmanar att man ska skriva så i BMWBörsens FAQ. Nu är det faktiskt dessutom så att jag aldeles nyligen lade in en funktion så att man kan dölja sin e-postadress i BMWBörsens "Bilar-Säljes"-avdelning. Det gör att de som skriver att man inte ska maila kommer nu att minska. (Eftersom dessa fortfarande kommer att kanske låna mail, men kryssa i att de vill ha sin mailadress dold). Samma funktion kommer inom kort att komma även på delar-annonserna. Mvh Tommie, BMWPower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.