AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.364

vad tycker ni om bmw börsen

Sida 1 av 2
Hej undrar om det är någån som har satt ut annos på bmwbörsen. tycker att det ringe bara folk som vill prata
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag sålde min Z3'a genom en annons på BMWBörsen och köpte min nuvarande 540 efter att läst en säljesannons på samma ställe. Det fungerade utmärkt i båda fallen för min del. Jag tror det har mycket att göra med hur man utformar sin annons. Om man skriver så utförligt och mycket man kan om bilen så slipper man undan "onödiga" frågor per telefon - och glöm inte bilder (säger mer än tusen ord)!

roadZter
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Satte ut min 318 förra veckan och tog nya kort på den samt skrev ganska utförligt ihop med ett bra pris.

Sålde den ganska omgående. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Har haft ut annons på min beemeer ganska länge.. Bra pris och massa bilder men inte en kotte har ens slagit numret!!!
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Det kanske beror på priset 3 serien har ju gått ner lite i pris..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

forcefeedback>>Om jag ska störa lite kan jag då säga/skriva att en BMW 328i(E36) med ett A efter kan nog som du oxå låter meddela bli lite svårsåld...den kundkrets som efterfrågar 328:an vill nog röra om i lådan själv :)

Mina högst personliga funderingar.

Mvh Janne.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sålde min E36-325 på 3 dagar! Samt köpte min nyare 328. Var på jakt efter en Z3-coupe och använde mig av börsen och hittade flera intressanta objekt som jag var och tittade på, men det blev som sagt en 328:a istället.
Bmwbörsen rockar....

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Jag sålde min 528 på tre dagar i våras. Jag annonserade den 4' dyrare än i höstas och blev av med den direkt. I höstas var det massor av folk som ringde, en del ville bara prata och en del av stilen "gå ned 20' så kommer jag ikväll"....oseriöst. Slutsaten jag drar är att man får inte vara får billig i pris, då verkar man oseriös som säljare. Att ha för högt pris...ja då får man ta konsekvensera av det med. Lycka till!

/Simon
Be
109
Beemer
520i E39
Tjo!
Jag sålde min 318-E30 på mindre än ett dygn. Snabb affär, trevlig kund, inga problem!

/Beemer
Sålde min M3 Cab på mindre än en vecka från införande till att jag hade en köpare som redan hade hämtat bilen. Trevligt folk som ringde och som sagt var kunniga, skulle inte vilja sätta ut i Svanskan eller DN och få 25 "prutare" som blockerar mobilen ....
Menjag har sålt 3 bilar på bmwbörsen. Så man ska nog inte klaga
Agge
Farsan sålde sin 750 iAL efter några veckor. Slutord: bra annonseringplats.
Sålde mina 17" M3-fälgar på BMWBörsen. Såldes samma dag som annonsen publicerades till en trevlig köpare.

www.malte-racing.com
Men automat rockar juh, bara att föra fingret framåt till sportläge och trycka sulan så blir de häärliga ränder på asfalten.. Sen ta en kickdown i 120 blås så slänger den ner ett par växlar och bakvagnen slänger härligt till.. Kan säga att ja växlare snabbare än de med manuell låda :)

Tjoflöjt.
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
jag har sålt två BMW (518i och 528i) genom BMWbörsen och köpt en via den (528i).

Så visst är det en toppentjänst!
Billig dessutom...

///Tomas M
Länk
BMW E28 registret #001
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Jag säger bara: BMW börsen to the people.....helt ovärderlig, jag hittar allt till min bil här. Trevliga människor som vet vad de pratar om.

Mvh / Wallace
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
ja, min 740 E38 tog 4-5 månader, min 325 E36 to 3-4 dagar, så det beror nog på priset man vill ha och efter frågan på bilen. Dvs som vanligt ;)
Jag köpte min 530 här.

Mvh.
Micke Olsson
Jag har köpt en fönstervev o annat småplock här :-)

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Det bästa är ju att det är ganska renodlat, alltså nästan bara Bmw/Bmw prylar.
Det är ju skönt att slippa annonser som:
Vit Volvo 142, ganska rostig endast 43900 kr

HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD
ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag har alltid undrat varför folk tänker hälften i skallen och skriver ner den andra halvan. På BMWBörsen kan det stå t ex: "17-tums Rondellfälgar med bra däck till salu". Personligen tycker jag det är irriterande att det inte står vilken BMW-modell fälgarna passar, sedan finns det ju massor av olika Rondellfälgar och däck. Jag hade uppskattat mer info i många av säljesannonserna på BMWBörsen, främst under "Delar säljes". Själv letar jag 17-tums fälgar till mina befintliga vinterdäck, men står det inte vilken modell fälgarna passar bryr jag mig inte om att ta kontakt med säljaren.

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.