|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har en svart BMW. Problemet är att motorhuven och skärmkanterna på min bil har fått en gradvis sämre sämre lack än resterande delar på bilen, som att klarlacken försvinner mer för varje dag som går. Sen får jag också nämna att en polare till mig råkade få till en buckla på min högra bakdörr får några dagar sen utav misstag, och han var villig att betala för reparation. Den dåliga lacken beror tydligen på att både dessa delar har varit utbytta av en föregående ägare av någon orsak och den dåliga lacken är troligtvis att de inte har blivit lackerade på ett bra sätt. Så jag var inne hos en lackeringsfirma och visade dom mitt problem och det var dom som gav mig den troliga orsaken till varför dom har blivit så. Ja frågade firman om dom kunde lacka om huven, skärmarna och fixa bucklan på dörren också, fast då rekommenderade han att jag skulle ta och lacka om allt på bilen förutom taket och bakluckan för att få allt att se "så snyggt ut som möjligt". Priset han ville ha för det var mellan 7000-8000kr vilket låt rimligt billigt. Fast min fråga är om man bara lackerar om huven, framskärmarna och dörren om det kommer synas så mycket mot dom andra delarna? Bilen är trots allt svart och det syns väl inte så himla väl på den färgen? Undrar detta just för att komma ner lite i priset! | |
|
7-8000 kr för att lacka om allt utom taket låter väldigt billigt. Blir det ett bra jobb för det priset är det bara att köra på! Ang nyansskillnader så blir det i princip alltid någon skillnad. MEN - har lackeraren en sån där maskin som han kan mäta av färgen på t.ex. en dörr ifrån och sedan köra med den färgen när han ska lacka frontpartiet så blir det inget skillnad alls. Hade en lackerare som gjorde så på två lösa framskärmar åt mig i höstas på en Audi A6 -00 och det blev ingen som helst skillnad. Men lackar dom på färgkod kommer det bli skillnad. Frågan är bara hur stor skillnaden blir. Jag brukar polera och vaxa dom delar som inte lackats och då blir det klart acceptabla resultat. Men för 7-8000 kr hade jag helt klart kört på allt utom taket - under förutsättning att han gör ett bra jobb. |
|
|
Då jag nyligen kom ut skolan och gått plåt/lack i 3 år så är jag ganska färsk ändå. Det beror helt och hållet på hur sliten resterande lacken på bilen är ? Om man är duktig på att våtslippa och polera så skulle jag endast lacka huven och skärmarna om det ens behövs ? Ta en bild och lägg upp, jag har själv fått polera en hel del grejer, och dom flesta har bara garvat när jag börjat och tappat hackan när dom får se resultaten.... Så om det bara är lite matt så går det nog och polera ! Som sagt, visa bild så kan du få bättre hjälp Mvh polerkungen ^^ |
|
|
Jo priset överraskade mig ganska mycket, så det kan ju hända att han ville ta det "svart"! Och jag såg resultat med egna ögon på bilar han hade lackerat som såg riktigt fräscha ut. Saken är att jag snart ska påbörja studier och har inte råd att ha bilen i min ägo under den tiden, vilket har lett mig till att fräscha upp den innan jag säljer den. Fast att lackera om hela bilen trotts den låga summan skulle det inte ge mig någon större vinst när det kommer till att sälja hela bilen och det är därför jag antar att det skulle vara bättre att lackera det värsta partiet (För så som det ser ut nu kommer köpare pruta ner på bilen rejält pga lacken på huven och skärmkanterna). Om det nu blir huv, skärmkanter och dörr kommer ja polera bäst jag kan på resterande ytor. Tack för tipset med att få en ungefär likadan färg som jag redan har på min lack, så ska ta och höra om det är möjligt :) |
|
|
Här har du några bilder Tyskstyyk, hoppas dom duger :) Länk Länk Länk Länk Här är bilden på bucklan jag nämnde också: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.