|
|
|
|---|---|
|
Jag misstänker ett dåligt hjullager fram pga ljudet. Det låter mer när jag svänger vanster. Jag kan inte känna något glapp vare sig med hjulen på marken eller i luften. Så frågan är hur jag ska göra nu? Jag ska på långtur med barnen nästa vecka (150 mil) så jag skulle vilja ordna det här först, men jag kan inte ens höra vilket hjul ljudet kommer ifrån. Hur skulle ni ha gjort? ___ Min bil: Länk | |
|
Äh, jag byter båda. Har beställt nya lager nu. Chansar på Skruvat där de kostar en tusenlapp mindre. Några år borde de ju hålla tycker man. ___ Min bil: Länk |
|
| När mitt högra fram va paj hörde man det tydligt när man hissat upp bilen och snurra på hjulet, det rasslade så att säga. | |
| Mer ljud vid vänstersväng = förmodligen höger hjullager, analogt följer att ljudet kanske upphör helt vid högersväng (liten belastning på högra sidans hjul) | |
| Hissa upp bilen och håll handen på fjädern samtidigt som du snurrar på hjulet. Gör detta på båda sidor så kommer du känna vilket som är dåligt/sämst. | |
|
Kör en runda med bilen Känn sen på mittnavet vilken sida som är varmast brukar bli det om det är dåligt Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.