|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en e36 325 och jag ska byta till 618 tryckplatta Vad mer än tryckplattan behöver jag byta Har läst att jag behöver m20 sväng hjul och startmotor Om jag köper 618 tryckplatta spelar det någon roll om jag köper en till e30 eller e36 Måste jag byta lamell och uttrampnings lager .. Kan jag spelar det någon roll om jag köper 4 eller 6 puckad lamell Jag ska ha zf låda i . | |
|
Hej, Tryckplattan behöver vara till det svänghjul du monterar i bilen, tar du ett M20 svänghjul så köp en tryckplatta som passar på M20. När du byter till M20 svänghjul så behövs en ny startmotor, finns lite olika till M20 och här gäller det att träffa rätt då vissa passar i stort sett rätt av i M50 blocket medans andra behöver lite mer övertalande, tyvärr kommer jag inte ihåg vilken som är bäst men det finns det andra personer som har koll på. När du byter från M50 svänghjulet som är ett dubbelmassesvänghjul till ett M20 svänghjul som är ett enkelmassesvänghjul så måste du förlänga urtrampningslagret eller armen på slavcylindern för att få den att koppla ur när du trycker ner pedalen. 4 puck eller 6 puck har jag inte så mycket koll på, själv kör jag just nu 4 puck och det funkar fint för mitt ändamål, orginalhästar och banåkning, inte så vidare smidig att ha i trafiken då den är "av eller på" kan man säga, åker också 618 tryckplatta. Om du ska ha in ZF låda behöver du byta stödlagret i M50 blocket har jag för mig då axeln är lite större i ZF lådan, du behöver också en kardan från en 328 eller liknande då ZF lådan är något längre än en orginal Getrag låda (en kortare kardan helt enkelt). Vet inte om du fick så mycket svar men info om vad som kan behöva göras iallafall. /Magnus |
|
|
Jodå tack så jätte mycket :) verkligen ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.