|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 528ia E39 från 96. När bilen har stått stilla i cirka ett dygn finns det en liten oljefläck under motorn. Ungefär 7cm i diameter. Jag plockade bort skyddsplåtarna under motorn och körde en motortvätt för att kunna lokalisera var det läcker. Har nu konstaterat att det kommer från en av följande slangar: Servobehållare till kylaren, eller slangen som går ut från kylaren precis under denna slang. Gissar att det är fortsättningen på servsystemet? Min fråga är då om man kan/ska köpa dessa slangar från BMW eller om jag ska plocka bort dom och springa över till min granne på jobbet, Hydroscand och be dom fixa nya. Jag ser att det är pressade kopplingar i ena änden, är det BMW special eller kan Hydroscand ha sådana? Är det någon annan som har varit med om detta och har några tips på saker som jag glömt? Tacksam för alla hjälp man kan få! // Niklas | |
|
Fästet till servobehållaren: Skär av 1 cm av slangen och sätt tillbaka med ny slangklämma Fästet från behållare till pump: Sitter en gummiring där i kopplingen som kanske är dålig, prova byt den. |
|
| Min 523i-97 fick läckage på servostyrningen för några år sedan. Visade sig vara kylröret framme i kylaren som korroderat sönder så det kanske är värt att kolla upp. | |
| min slang från styrvon läckte också, kylslangen som går in i kylaren, beställde ny på bmw, kostade 410:- tror jag det var. | |
| Tack för tipsen ska kika på det i nästa vecka när jag får lite tid över :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.