AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.695

E32 Rattlås byte hur?

ni
91
nikk_e46
735iA -91
Någon här som har koll på rattlås/tändningslås på en E32 (735 - 91, ej airbag om det gör nån skillnad?)
Min nyckel vill ju inte längre vridas runt riktigt längre :( Så har fått hem nytt tändnings/ratt lås, men hur f-n får man bort brytbulten som håller i allt?? Går ju inte att borra eftersom den sitter i vinkel halvt in mot kombi instrumentet, och att ta bort det gjorde inte någon direkt skillnad heller... :( Vinkeln är mer mot själva plasten "under" instrumentet...
Och nu tillråga på allt så lyckades jag med bedriften att få rattstången att åka in/fastna, dvs den går inte att få ut.. antar att det har med att den normalt sett är fjädrande när ratten sitter där, men själva fjädern har jag tagit bort redan, så hur får jag ut rattstången?

/mvh Nikke
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
När jag bytt rattlås på E34 och E36 har jag offrat en vass mejsel av bättre kvalitet och slagit fast den i kanten på bultarna och fått kraft nog att vrida runt dem.
Du beställde nya brytbultar?
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
När jag bytte på min fd E34 så tog jag en körnare och slog så att bulten snurrade ut.

Har annars ett rattlås/tändningslås till en E32 91:a liggandes på hyllan. är till en bil utan airbag.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.