AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.901

Bildelar via nätet - EU

Hm
73
Hman
120d, -05
Är det någon som provat att handla via dessa sidor som har bildelar för halva priset?

Länk

Länk

Har vänner som handlat på den första länken och finns många omdömen på nätet. Men de har inte bra kvalitet på skivbromsar till min bil. Det har däremot onlinecarparts.co.uk men jag hittar inte ett enda omdöme om de på nätet. Dessutom finns det många speglade sidor med samma tel nr osv tex bestpartstore.co.uk

Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Kolla på ebay.de brukar finnas mycket prisvärda skivor från Zimmerman, Brembo etc.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har inte köpt från någon av de du nämner, men av mister-auto.se och deras priser på kvalitetsprylar ligger väl under 50% mot vad t ex dyronomen tar...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Brukar handla även på Länk från England - 50% av svenska priser o leverans inom en vecka!

BMW - Beroende Med Wilja
Hm
73
Hman
120d, -05
Tack för tipsen. Brembo skivorna och lite annat jag letar efter finns inte på de andra sidorna. Finns iofs på mr-auto men ca 15% billigare. Känns som om du jobbar som marknadsförande åt de Johan ;) Finns på ebay också men inte lika billigt.

Pratade med konsument Europa som varken kunde säga bu eller bä. Men rekommenderade att kolla deras policy om de accepterar öppet köp samt att man ska betala led kreditkort då kan man reklamera betalningen lättare.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kanske skulle börja ta betalt för varje gång jag nämner Mister-auto.se (se där - ytterligare en hundring! ;) )...

De är billiga och har bra prylar MEN de är struliga om/när man behöver returnera prylar - har själv reklamerat ett hjullager TVÅ gånger (de skickade tillbaka exakt samma defekta hjullager en gång till!) och det tar både tid och är krångligt.

Så det är tyvärr inte enbart positiva saker med dem!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jag har beställt från mister-auto.se
Bra priser, gick rätt snabbt också.
Har försökt beställa två gånger från mister auto, båda gångerna har dom fått ta bort min order för att dom inte kan leverera delarna. Båda gångerna har deras hemsida sagt att delarna finns i lager för leverans. Riktigt dåligt, kommer inte att ge dom en tredje chans.
Hm
73
Hman
120d, -05
Det är synd för jag hade gärna beställt från en svensk sida.

Sist jag köpte en grej utomlands en mc, så gick det såhär:

Länk

Köpte en mc från UK som skulle vara i utmärkt skick och få den nyservad av en stor firma. Fick en totalt slut körd och misshandlad mc. Tvisten pågår.
Du är det ju en viss skillnad att köpa en begagnad motorcycel mot att köpa nya bildelar på nätet.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Delorian, +1.

Hman, är det fram eller bak eller alla skivor du behöver?
Hm
73
Hman
120d, -05
Jag köpte det inte av en bluffirma som inte existerar förutom på en hemsida utan på en stor fysisk och välkänd motorcykel butik vivamoto i Bradford i uk nära Leeds Så jo det finns likheter men tack för förståelsen. Så riskerna att bli lurad är större men pengarna mindre.
Hm
73
Hman
120d, -05
Kör vi fotboll eller vad är det frågan om +1. Trodde det var vettiga människor här. Inte folk som ska gotta sig i när man blivit lurad på ett mc köp.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ingen som gottar sig, sorry om du tog det så. Tyckte bara det var off-topic.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.