|
|
|
|---|---|
|
Ska köra på Mantorp på söndag och har beställt nummer 3 på bilden på BMW, dvs hållare till krängningshämmaren bak då den har spruckit. BMW håller dock på att göra om något system nere i Tyskland och kan inte få hem några delar verkar det som! Länk Någon i Stockholm som har en sådan här liggandes? Begagnad går givetvis bra. Ska vara samma på alla E39:or från och med årsmodell 1999. Lite panik då jag helst inte vill köra utan kräningshämmare bak... :) | |
| Länk i Kungsåra. Fästet skall vara samma för alla E39, enligt realoem. | |
| Har bytt ut mina mot förstärkta så jag har ett par liggande. Får leta igenom garaget bara. Bor i Uppsala. | |
| ring 070-6449928/Magnus | |
| Hittade dom. Har för mig att X3'ans också passar. | |
| Annars passar motsvarande till M3'an också. Dom är gjorda i stål så dom håller (även om bilen blir typ 30 g tyngre ;) ) | |
| Stort tack för alla tips, speciellt de om M3-hållarna. De fanns faktiskt på lager och BMW ordnade med leverans av de från Danderyd till Solna på 3 timmar utan att jag ens bad om det, vilken service för ett par hållare för 29 kr styck! Känns mycket bättre att ha dessa i stål, får väl lacka dom för att minimera risken för galvaniska strömmar. Dessutom såg BMW till att den ursprungliga hållaren i aluminium som jag beställt skickades hem med brev till mig från Norrland och ska komma imorgon...en stor eloge till Bavaria i Solna, mycket trevliga och hjälpsamma. | |
| Skönt att det löste sig så smidigt. Originalhållarna är en konstruktionsmiss. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.