AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.140

320d -08 ojämn/ryckig accelaration?

Min 320d -08 med manuell låda, har jag bara ägt nån månad och hunnit köra några hundra mil med. Den har i dagsläget gått snart 10 000 mil. Koppling och svänghjul är bytt på garanti.
Men för nån vecka sen när jag var ute och körde så kändes det som bilen gick dåligt när jag skulle starta på ettan efter jag stått still vid trafikljus... Det kändes som att jag inte fick fram nån effekt när jag började rulla iväg även när jag hade full gas, hände inget förrän efter ca 2000 varv då den ryckte till tvärt och motorn vaknade till.
Likadant på tvåan's växel... Trean och uppåt upplever jag lite bättre även fast det känns som bilen svajar/rycker lite vid vissa vartal när man accelererar.
Har upplevt detta flera gånger under veckan. Tycker också att det är fördröjning/lite dålig respons på gasen.

Jag har märkt att man måste ha lite varv på dessa bilar men har inte upplevt bilen såhär förut...

Ni som har 320d, hur går era bilar? Känner ni igen min beskrivning av problemet?

Funderade om det kan vara min hjärna som har spelat mig ett spratt men hände så tvärt att jag tyckte den gick annorlunda så nåt borde det ju vara...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.