AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.699

Comfort Access funkar inte...

Hej, jag fick äntligen min instruktionsbok och började blädra igenom. Såg en intressant funktion beskirvas, Comfort Access och tänkte instinktivt att jag inte har denna tillval. Men sedan när jag satt i bilen på kvällen fick jag ett infall att testa. Tog ut nyckel och tryckte på start/stop knappen. Radion gick i gång. Fortfarande utan att stoppa i nyckel tryckte in kopplingen och motorn gick igång. Jag sprang in i huset och drog med mig fruganut: kolla vilken kul funktion vi har sa jag... Men jag lyckades inte upprepa det som hände några minuter innan. Inte heller handtaget fungerade såsom i beskrivningen. Försökte läsa i instruktionsboken men det står väldigt lakonisk beskrivet och jag vet inte vad jag ska tro. Har jag kanske inte den funktionen och att bilen "lyssnade" på mig en gång var kanske en slump???
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hade du nycklen i innan ? Det är en känd funktion ;)
Ja det hade jag. Hur menar du?
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Har du små "räfflor" på översidan på yttre handtaget? Om ja så har du CA annars inte
Din bil har inte Comfort Access. Det går alltid att starta bilen utan nyckel i efter att du stängt av motorn och tagit ur nyckeln, förutsatt att du inte öppnat förardörren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.