AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
15.810

120 svårsåld? Varför?

Sida 2 av 3
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Ok? Men du står ju kvar med bilen?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Fler bilder är inte samma sak som rätt bilder. Om jag varit i marknad hade rätt bilder puttat mig över gränsen för att engagera mig i en bil som står långt från där jag bor. Annonsen är inte säljande, så är det bara, speciellt inte om du inte får sålt för 52. Sist jag lyssnade på råd härifrån var när jag sålde min cabbe. Helt tvärdött tills jag lade energi på bilderna (som jag tyckte var ok, men inte församlingen), tog nya och bilen gick direkt utan en krona i prut. Det var ta mig f*n köbildning på bilen :)
Jo
41
Jockern
530xi G31 - 2018
Att gnälla på folk som försöker hjälpa dig kommer nog inte att få bilen såld.

Om du vill sälja en bil till någon som inte kommer att tjafsa för mycket om pris, byta mattor eller liknande så måste ju annonsen sälj (denna gör ju bevisligen inte det). Den personen kommer ju inte kontakta dig om du inte väckt ett intresse. Mitt tips för vad det är värt är som redan nämnt fler bilder och betydligt bättre bilder (varför inte lite sol, lite schysst bakgrund och bilen ur behagliga vinklar?). Gärna även på inredningen. De flesta utgår ju att den som säljer bilen ljuger till viss del och bilder är ju ett sätt att påvisa skick m.m.

Jag hade kanske komprimerat utrustningslistan till sina paket och skrivit till de som ligger utanför paketen.
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
okej, vi har haft seriösa bilder. Vi har engagerat oss till ingen nytta med hela annonsen. Jag är inte expert på området. Men folk får tydligen sålt bilar med sämre annons än våran.
Köper att man måste promota en udda bil med lite extra men man ger upp efter 9 månader. Orken tar slut...vi vill bara bli av med den nu.
Han har inget körkort och jag hade fyra egna bilar att köra tils förra veckan då jag sålde en 323ci på en vecka.
Det är skillnad på bil och bil, inte annonsens fel...det är kundens intresse och engagemang åxå.

Summan är: 1-serien är opoppis och går inte att sälja.....?
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Jodå, den går att sälja. Jag köper den för 30.000 kr.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
"Buksvinet" är väl BMWs fulaste bil. Testa att sätta på
Såna ögonfransar på strålkastarna så kanske nåt fruntimmer blir intresserad av den. Kanske tycker den ser gullig ut. :)
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
petting, visst, du får den för 30000.hämta den bara
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Kan vara årets freudianska felskrivning eller bara trött resignation... Svaret snart, i en tråd nära dig :-)
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Jag hoppas på det senare. :-)

Robban -> Jag kan komma på lördag. Vad har den för reg. nr?
sp
100
sparrow prince
Ingen BMW just nu
haha!

stockholms inlägg var bra, men robbans felsägning(?), guld!
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Jag kan betala 35 :) Perfekt shoppingbil åt frugan!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, den här tråden börjar ju bli riktigt bra!

----
BMW CS #6212
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Håller verkligen med om att annonsen inte är lockande och då framför allt med avsaknad av bra bilder. Genom den dåliga bilden som syns nu blir ju ingen det minsta sugen av att köpa bilen.

Gällande att 1-serien skulle vara svårsåld så har jag ett färskt exempel på att så inte behöver vara fallet då min fars fru sålde sin 116i -05 efter fyra dagars annonserande häromveckan. Den hade gått 9800 mil och var i ett bra skick med samma ägare sedan 2006 men relativt sparsmakat utrustad.

Begärt pris var 85´och hon fick 80´för den vilket jag tycker var riktigt bra. Jag är övertygad om att hemligheten till den lyckososamma försäljningen var en bra skriven annons kombinerat med bra bilder på bilen, både exteriört och interiört.

/Arvid
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Själv sålde jag en 4d 116 -05 8500 mil i vintras för 75'. 52' ska inte vara problem.
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Jomen den här har ju gått dubbelt så långt. Nästan 20 k. Då är det inte så mkt värde kvar
Hm
73
Hman
120d, -05
Faktum är att de flesta är ute efter dieselmodellerna. Jag har själv en 120d och har ibland kollat på andra 120d som kommer ut. De säljes snabbt om det är bra pris på de. Har försökt sälja min egen någon gång lite halvhjärtat. Det ringer och hör av sig mycket folk direkt när annonsen kommer ut. Men om man är ärlig och säger att det behöver fixas någon liten grej. Då är ingen intresserad längre. Sen när annonsen finns ute och intresserade känner till bilen så är ingen intresserad längre.

Min slutsats är att köpare är dumma och vill bli lurade. De vill köpa en totalt slutkörd bil billigt och höra att den är i toppskick. Finns få som säljer en bil i toppskick. När man sen lägger ner pengar på samma bil, kan vara tiotusentals kronor, så vill samma snåla köpare ha den till samma pris som en totalt slutkörd bil.

120d är otroligt ekonomiskt om man åker långt med den. Sedan vill de flesta ha dynamics paketet så att man får med sportschassie så den saknar lite sådana saker. Vid 20k så är det en kostsam bil då man måste byta en hel del saker på den och det är en BMW så ökar komplexiteten och kostnaden. Dessutom är det en bensinare vilket gör den än mer kostsam.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Personligen tycker jag precis som många andra att annonsen saknar flera och bättre bilder! Har bilen svart skinn och sportstolar visa det då!

Sedan är det väl bara att inse att du måste hitta en riktig BMW nörd för att sälja en sådan bil med dem milen. Man får ganska mkt annan bil med betydligt lägre miltal för dem pengarna. Sålde själv min vinterbil i våras en Passat 1,8T Highline med 12400mil på mätaren för samma peng på 3dg.

Det är ingen familjebil, ingen busbil det är en snart 10år gammal halvful bruksbil som snart rullat 20000mil liksom med väldigt begränsat kundgrupp enligt mig.

Lycka till

Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Högsta bud 42000kr. Ska man ta det?

Många skriver vettiga saker här och ärliga. Tack för det.
Jag skulle aldrig köpa en 1-serie. Gillar bilen inuti men formen är sådär.
Jag tyckte brorsans första bil skulle bli en E46 för 30-40000kr, 18år med en 1-serie haha, ja det är inte första gången han struntar i mina tips.

Det är han som tagit sista bilderna. Vi ville att annonsen skulle se "svensson" ut, men den blev lite väl tråkig kanske.
Fler bilder på inredningen etc har vi haft. Tror han ville snåla. 40kr extra för några bilder...blocket suger att inte bjuda på det.

Ska bli skönt att bli av med bilen när detta nu sker, innan dess ger vi inte upp. Det är under hans ansvar nu och jag får bara förmedla vad ni tycker om annonsen.

Hman har en poäng...folk vill bli lurade. det känns tryggt att veta att bilen är okej, trots att den inte är det osv. Men vi är ärliga oaf jag...lite för ärlig. Ni skulle sett min annons på 323ci jag hade.
Jag skrev ner vart enda märke på den i stort sett. Mina polare sa att jag skulle ändra annonsen tillslut. Efter det tog jag bort allt och skrev bara utrustning. Det funkade. Den som köpte bilen, ringde och ställde många bra frågor. Gick igenom bilen grundligt och testkörde på plats. Gav mig ett bud och köpte bilen för mer än vad jag trodde jag skulle få.

Tack för hjälpen!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vilket reg.nr. är det? För 42' är jag intresserad.
//MArin
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Jag kan nog vara intresserad av den också. Intresserad av billigare bil i byte! Audi A4.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.