AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.859

Byta exteriörlister på F30

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Vet någon om exteriörlisterna (de runt sidorutorna) på F30 är lätta att demontera?
mc
24
mcqueen
F31 330d Luxury -13
Intresserad av samma sak som du nockenwelle, ingen som har testat och vet hur svårt det är?
No
5.161
Nockenwelle
Jag var till en plåtverkstad och frågade. Listerna sitter bara dittryckta. De kan bändas loss. Om man inte klantar sig ska allt gå bra. Något fästclips kan behöva bytas också, men de kostar en spottstyver. Tyvärr är inte listerna lika billiga. Att köpa dem kostar ungefär 2,5 ggr mer än än vad de kostade som tillval när bilen specades.
No
5.161
Nockenwelle
Förresten, vilka lister har du och vad skulle du vilja ha?
Om man vill ha Shadowline brukar det bli billigare att bara lägga på vinyl.
mc
24
mcqueen
F31 330d Luxury -13
Ok, tack för infon.

Har inte fått bilen ännu (beg. luxury glaciärsilver) men den har kromfärgade lister runt om.

Så det är mer en fråga att undersöka vilka möjligheter som finns. Och om det inte hade gått att byta själv så hade man fått släppa det och inte ens behöva undersöka hur pass dyra listerna är.
Sist jag frågade på BMW så kostade listerna 12 000kr (till E92) för Shadowline. Så jag köpte vinyl och satte på som såg precis lika bra ut och kostade 15 dollar.

Det är inga problem att ta av delarna, men klippsen går väldigt lätt sönder och vissa delar är limmade bara (iaf på E92) så det är ett jäkla pilljobb.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.