|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en e36 323 -96 med automatisk klima. Först gick enbart fläkten på max, och antog direkt att fläktmotståndet gett sig..men efter någon vecka så går inte fläkten alls? Det går att ändra hastighet osv. men det kommer inte in någon luft i kupén.. Kan det fortfarande bara vara fläktmotståndet eller kan något mer ha gett sig? Om man har automatisk klima så sitter väl motståndet bakom handskfacket? Går det att "laga" det gamla eller är det nytt som gäller? Tack på förhand! | |
|
Vet inte hur E36 ser ut men på min gamla E46 verkade chansen att kunna fixa det minimal. Det är en skuten plåtburk, lika bra att byta den. Det var en ganska enkel manöver (säger jag som tittade på medan den byttes på verkstaden). Man tog bort handskfacket och lirkade ut den från bakom stereon. Jag tycker att det låter helt rimligt att den om den är trasig inte ger någon luft alls. Märkte att min var trasig då jag öppnade bildörren och fläkten redan då fläktade på fullt och att om jag lämnade bilen mer än några dagar i garaget så var batteriet helt slut. Lyckatill! |
|
| På e36 sitter väl fläktmotståndet till vänster om mittkonsolen (till höger om gaspedalen). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.