|
|
|
|---|---|
| Jag var och tittade på nya GT hos Theanders bil i lördags. Den ser mycket trevlig ut. Men det är en sak jag inte gillar. Det är de karmlösa rutorna. Om det fryser på vintern kan rutorna frysa fast och då kan man inte öppna dörrarna. Jag har en kompis som råkade ut för detta med sin förra 2 dörrars 1-serie. Den har inte heller fönsterkarmar. | |
|
Bra utrymme, men baksätet var hårt som en parkbänk. Varför? |
|
|
Har kört E46-E90 coupé senaste 6 åren. Har alltid bilen ute och har mycket sällan problem. Om de fryser har dessutom alltid dörren gått upp ändå. /J Surf Or Die!!! |
|
| Vad tror ni om andrahandsvärdet på GT? Hur står den sig relativt motsvarande 3-serie touring? Går den att sälja på blocket? | |
|
Allt går att sälja på blocket! Jag tror att den kommer ha högt 2:hd värde. Liknande skillnad som Audi A5 Sportsback vs. A4 sedan. |
|
| Hur stor är den skillnaden, ungefär? | |
| Kolla blocket din lata jä**l ;-) | |
| Marin -> Jag må vara lat, men upphovet till min fråga är att jag mer litar på din marknadskännedom än min förmåga av att dra slutsatser av blocketannonser. ;-) | |
| Skiljer ca 30' mellan dom | |
|
Pettran -smooth... Very smooth... ;) - respekt! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tack! Efter lite undersökning visar det sig att GT ännu inte finns med 6-cylinders diesel, så då är den nog inte aktuell för mig. |
|
|
Notera den högre viktpunkten för GT och det i mitt tycke avsevärt sladdrigare chassit. Och den alltför smala motorpaletten som sagt. Hårdkörde en 328GT med M-chassi häromdagen och var inte nöjd med vare sig motor eller uppförande på vägen. --Gunnar |
|
|
För det är verkligen en bil som är gjord för hårdkörning.....not. |
|
|
Så är det Marin. Men BMW-säljarna vill gärna låta påskina att den är lika stabil och fin som F30 och F31 fast så inte är fallet. --Gunnar |
|
| verkar inte vara många som är intresserade av denna bil, skrivs inte mkt... Hade jag inte varit för snål hade jag köpt en med xdrive direkt. Tycker det är en väldigt snygg, bekväm och praktisk bil, inte minst vad gäller att lasta och komfort i baksätet. Var ute och körde en 320d för några veckor sen, inte roligaste drivlinan kanske men helt klart en trevlig bil... 328 med xdrive måste vara en trevlig mellanmjölksmotor för den som inte tycker det är värt merpriset för 35i motorn. | |
|
Var väldigt sugen på att beställa ny GT, men det blev en begagnad touring istället. Annars hade GTn troligen passat mig ganska bra. Ska provköra en när bilen ska på service om ett par veckor tänkte jag. Blir intressant, var lite orolig för det som Arneby nämner, att den inte känns lite bra som F30/F31 på vägen. Om den är som en 5-serie i uppförande så känns femman som ett bättre val med tanke på steget upp i känsla man får i övrigt med den. Men det återstår väl att testa själv hur den känns. |
|
| Jag tror 3-serie GT kommer få att ljummet bemötande i Sverige, precis som 5-serie GT fått. För att nå de köpare som är intresserade av den här typen av bilar borde man gjort en 4-serie GT istället. Designen är för mycket "upphöjd" sedan än en exklusivare modell. Därför tror jag att A7:an funkar mycket bättre än 5-serie GT, och även att A5 Sportback blivit framgångsrik. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.