AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.696

cigguttag strömlöst!

he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
Båda cigguttag (fram i mittkonsollen och den till baksätet) är strömlösa.
Har testat med själva ciggtändaren och en mobilladdare utan framgång.
Ciggtändaren fastnar helt enkelt inte i intryckt läge och mobilladdaren ger inte laddning till telefonen.
Började därför leta säkringen, men hittar ingen som verkar ha brunnit, och öht ingen som heter "anzünder, som det brukar heta på tyska va? Eller kan det heta något annat?
Och på e38an -95 finns det väl bara en säkringsbox under huven närmast torpedväggen på höger sida? Har jag missat något?

Mycket tacksam för svar.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Längst bak till höger vid batteriet finns också säkringar.
he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
Där ser man. Innanför luckan bara? Eller måste man riva mer?
Hej,

På min 99:a sitter säkringen, "Zig,.anzünder", där bak till höger, ovanför batterierna (jag har två, du antagligen bara ett) och har nr 52. De sitter helt öppet, men om du har två batterier, lär du behöva svänga ut det övre.

/Lennart
he
150
hesper0s
520i -88
740ia -95
Hittade en säkringsrad under klädseln precis ovanför batteriet. Men ingen förteckning som visar vilka säkringar som matar vad. Finns den undangömd i närheten vanligtvis eller är det bara leta efter en trasig säkring?
Den brukar stå, vara tryckt, i en tabell på insidan av den (klädsel-)lucka, som du viker ut för att komma åt batteri, domkraft mm. Förbrukare (i bokstavsordning), säkringsnummer och strömstyrka. "Zig.-anzünder", som sagt.

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.