|
|
|
|---|---|
|
Letar bla. efter en fem växlad låda som passar till bmw 2500 -75. Letar också efter kjolar,bakspoiler och vinge. Tacksam för svar | |
| Femväxlad låda kan du ta vilken som helst som suttit på en M30 motor, M3 E30 passar den också men lite dyr i inköp. Några spoilers eller kjolpaket har aldrig funnits tilld enna bil, det kanske skulle gå att få dit CSL spoilers med lite tur, dessa är dock inte helt biliiga i inköp heller. | |
|
Bara ett besservisser inlägg ang e30 m3 lådan...den har lite problem att palla vridet från den stora sexan, och speciellt då 3,5an...men om man moddar bottenstocken så går även den fint att köra med MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| Inte för att jag har med det att göra men...förstör inte den gamla fina klassikern med spoilers och kjolar! Du förstör både värdet och utseendet. Men smaken är förstås olika. | |
|
Man kanske ska tillägga att du kommer att få problem med att hitta någonstans att sätta dit vajern om du väljer en senare låda. Enklast är om du hittar en 265 från slutet av sjuttio eller början av åttiotalet. Det fanns spoiler på eftermarknaden till E3 men de var fan inte någon fröjd för ögat. Kör utan kofångare och alla småludd kommer att flockas kring dig ;) |
|
|
Jo jag har också hört att M3 e30 lådan inte skall klara av vridet, men lik förbannat så har jag inte haft några problem än så länge, det kanske är någon annan besserwisser som påstått detta... Ang problemet med vajer kan jag meddela att det går att köpa lösa drev som värms på utgående axeln till hastighetsmätaren, kostar 500kr på BMW och är mycket enkelt att montera. |
|
|
Jo, visst kan man göra det om man har lust att skruva. Men då måste du plocka för axeln drivningen från din gamla låda och när man ändå är igång med detta kan man även plocka utgånde axel med drev därifrån så kostar det gratis. Ang. M3 lådan, är inte det en 265? |
|
| Helt riktigt, till saken hör att jag hade ZF låda i min från början så det passade inget vidare. Jo, jag är mer eller mindre säker på att det sitter samma dogleglåda i M3 E30 som i E24, E28, men jag skall inte svära på det för då kanske man blir kallad besserwisser igen... | |
|
Oki, jag är inte bombsäker på om denna lösningen funkar för den senare 260. Vad jag förstår så är det fler som håller med, ang. 265 och M3 Länk |
|
| Ja, den sammanställningen torde räta ut alla frågetecken och identifiera alla besserwisser... | |
| Har för mig att de femväxlade lådorna är längre än de fyrväxlade. Om så är fallet måste även kardanaxeln bytas/kortas. Rätta mig gärna om jag har fel. | |
| Stämmer bra! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.