AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.252

Kalibrera gaspedalen

Hejsan. Vet att jag för något eller några år sen snubblade över något forum där en beskrev att man kunde kalibrera om gaspedalen på de flesta bmw bilar med elektronisk gas (vilket de flesta bmw har).

Så min fråga, är det någon som vet hur man gör? Har för mig att man ska hålla gaspedalen intryckt och sen vrida nyckeln till något läge osv.

Har en bmw e39 från 00 ifall det är till något hjälp.

trevlig dag
Intressant.
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Har för mig att det som du beskriver är för att nollställa automatlådan så den lär sig ditt körsätt .
jo men det ska även vara för manuell låda :) men jag ska kolla upp det nu på måndag med en mekaniker som har mekat bmw i alla sina år :D får jag reda på det så skriver jag här direkt :D

trevlig helg
Su
397
Subsoil
e39 540ia Okt-98
Om det finns någon sådant, så vet Hasso det isf. :O)
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Har inte 850 det problemet efter en längre dvala och nya batterier? Har läst här på forumet att man (på 850) ska köra sakta på tomgång för att sedan "platta" 1-2 sekunder och släpp helt. Gör detta typ 5ggr sedan stanna och stäng av. starta om och det ska vara klart. Annars på de nyare som E60 LCI gör jag det med mitt Autocom-interface.

Mvh Jonas B.
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
850 har inga problem med det utan man gör det för att snabb synkronicera spjällmotorerna (dessa styrs av två moduler) efter rep då strömmen varit bruten i mer än 30 minuter, görs ingen synk så sker detta automatiskt och vara synkat efter 50 mil. Kan av egen erfarenhet säga att man märker inte någon stor skillnad före och efter. PS det går utmärkt att köra en 850 på 6 cylindrar (ena halvan) men den blir seg, elektroniken stänger ner den halvan som ej är i drift vad gäller bensintillförsel, tändning mm.
/P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.