|
|
|
|---|---|
|
Hej Har nyss fått min nya X3 - lite för kort innehavstid för att avge ett omdöme. Men jag har kikat runt på "app-store" och sett att där finns lite s.k BMW-appar. Men när man läser om aplarna och tittar på BMW's hemsida blir man inte riktigt klok. Ta t.ex BMW-Connect - jag begriper inte vad den appen egentligen gör som går utöver min professional bluetooth eller för den delen vem som kan använda appen. Det är oklart om man måste köpa till något speciellt från BMW osv. Finns det måhända någon som har koll på dessa saker liksom frågan om "iphone-hållare" som BMW tillhandahåller (vad är poängen med dom egentligen)? | |
| För mig så funkar det inte att spela musik via blåtand utan att ha BMW Connected installerat. | |
| För mig är det inget problem - jag har bluetooth professional, då funkar streaming via bluetooth | |
|
Du kan få lite insikt i vad som är möjligt på BMW's site for ConnectedDrive: Länk Observera dock att en hel del av dessa funktioner inte blir tillgängliga i SE förrän i juli (någon gång) ---- BMW CS #6212 |
|
|
Hej, tack för länken, men det är svårt att få någon klarhet i vilken mån man måste ha speciella funktioner förinstallerade från fabrik. T.ex formuleringen "ConnectedDrive Services special equipment option you obtain countless services and apps at the same time" Vilken "special equipment option" är det dom syftar på? Can appen göra något ö.h.t utan denna "special equipment option"? |
|
|
Jag undrar lite detsamma, när jag köpte min bil för två år sedan hette det att man behövde professional bluetooth för att kunna i efterhand få alla kommande funktioner. Eftersom BMW Apps vid tidpunkten precis hade kommit brydde jag mig inte om det (och har väl egentligen inte saknat det heller) men det vore kul om man kunde uppdatera idag och få tillgång till de nya funktionerna. |
|
|
Consiglieri: Har också professional och tog bort appen för att spara minne då funkade det inte att spela musik längre. Ska testa igen vid tillfälle. Kör du också iPhone? Borde väl iof inte spela nån roll. |
|
|
Svaret på den frågan är: Det beror på... Tidigare var det ett måste att man hade både Navigation Professional och Bluetooth Professional för att få glädje av någon av de tjänster som hade med ljud att göra. När man nu gör om ConnectedDrive per 1 juli i år så kommer det framgent räcka med Bluetooth för de flesta av dessa tjänster. Vad jag ännu inte förstått är hur man aktiverar/avaktiverar de tjänster som är avgiftsbelagda via My BMW Connected Drive Portal. (Men det löser sig väl när jag väl fått min bil...) Så för er som redan har denna tjänst och inte använt den så passa på och logga in nu! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Verkar fortsatt inte vara tillgängligt för BMW-kunder i Sverige. /J.I |
|
|
En annan bra sammanfattning av vad man kan få - dock baserat på UK som är ett "fullserviceområde" Länk ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.