AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.312

335i performance power kit

Ji
31
Jimmieboss
335 coupe-08
Sett att detta paket är omtyckt i Usa säljs för 1100$. Vet någon om det kommit till old Sweden och vad det kostar här med installation..? Kanske t om någon har det i sin bil?..
Visa användare
15
MikkeNoOne
340i F31 -16
Länk?
Menar du kittet som ger 20 hk så har det funnits länge här i Sverige för E90.
Kostar ca 12.000 för enbart programvaran, Vill man ha den starkare kylfläkten och en extra oljekylare så kostar det ca 7.000 till.
Ji
31
Jimmieboss
335 coupe-08
Okej är det verkligen samma paket, numera är det ju Twin inte Bi-turbo. Skulle även ge snabbare respons i gaspedalen vilket är märbart trögare än gamla 335i.
Detta irreterar mig mest faktiskt! 12,000 för mjukvara är häftigt men garantin fortsätter i varje fall gälla :-)

Jimpa
Fanns även för N55 motorn, jag skulle köpa ett kitt som en kund hade avbokat hos BMW men den var avsedd för N55 och jag hade N54.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Innehållet har väl ändrats något längs vägen? Vad man får med förutom hk-ökningen alltså?

Prutade med detta i min nästa bil, ska bli spännande att testa. Har inte kört 335i med PPK.
Ji
31
Jimmieboss
335 coupe-08
Bra jobbat, när får du din bil hade gärna hört vad du tycker...
Manuell eller automat. Min är en manuell Estorilblå med M-paket. Har du valt M-paket missa inte att uppgradera till 19" fälgen!

Jimpa
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Wiberg, ska du montera kitet direkt? Skulle vara intressant att veta hur skillnaden mellan original och power kit känns.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Är det samma effektökning för 335i F30 som för tidigare 335i?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jimmieboss>> Det dröjer ett tag, början september lutar det åt. Men jag återkommer med intryck såklart. Köper lättare begagnat så jag fick inte välja specen helt, men 19" är med. :) Estorilblå är läckert helt klart, min är safirsvart.

DLC>> Ja, jag visste att jag ville ha det så jag tog med det i dealen direkt. Hade i och för sig varit kul att känna skillnaden..

Nockenwelle>> Det är samma effektökning fortfarande, 20hk och 50Nm för automaten (30Nm för manuell låda).
Ry
62
Rydel
E46 318 stance
E38 med ac schnitzer motor
E34 M5
E30 M50
E34 TD Superturbo
E36 328
Länk

+50 hk
+67 Nm
om man vill gillar "chip"
O-
1
O-P
E92 335i -07
Jag har varit lite sugen, till och från, på ett PPK till min N54. Det finns lite dynotester på N54 med PPK och 20 hk är i alla fall inte i överkant.

Länk

335is är en 335i med PPK, om jag inte missminner mig.

Bromsbänkad hos Dinan:

En till dyno:

Det ger ju betydlig mindre än Cobb, JB4 etc men det kanske är bättre för driftsäkerheten och andrahandsvärdet? Är det någon som har testat på en N54 och vill komma med lite omdömen?
Ji
31
Jimmieboss
335 coupe-08
Mkt intressant artikel. Då jag hade 335i 2008 innan denna 2012:a kan jag konstatera att på de bilarna jag hade (båda otrimmade) var 54:an trevligast. Imponerande bottendrag och snabbare respons dvs kvickare mellan växlingarna. Detta tramsiga med att välja ecopro, comfort och sport kan kanske spela in. Vill ha min i sport forever men når i te upp till samma karaktär som den gamla, vad göra? Funderar nu på den nya 4-serien men vill InTE ha samma känsla! Då den gamla var en coupe kan man fråga sig om det kan ha med det att göra.... Är ju samma moter men annat chassi, lite styvare och lägre. Men inte kan det väl vara det..? Såg länk til BSR trimmning....gäller garantin där??

Jimpa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.